تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 22:06
کد خبر : 35981

آغاز بهره‌برداری آزمایشی بزرگترین طرح استحصال اتان

آغاز بهره‌برداری آزمایشی بزرگترین طرح استحصال اتان

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در آیین بهره‌برداری از بزرگترین طرح استحصال اتان در کشور، گفت: میزان خوراک ورودی این مجموعه روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب یعنی معادل تولید گاز در سه فاز پارس جنوبی و تولیدات آن سالانه ۳٫۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که ۲ میلیون تن از این محصولات

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در آیین بهره‌برداری از بزرگترین طرح استحصال اتان در کشور، گفت: میزان خوراک ورودی این مجموعه روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب یعنی معادل تولید گاز در سه فاز پارس جنوبی و تولیدات آن سالانه ۳٫۳ میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است که ۲ میلیون تن از این محصولات صادر خواهد شد که مبلغ قابل توجه یک میلیارد دلار ارزآوری در سال برای کشور خواهد داشت.

اقتصاددان: به جرأت ادعا می‌کنیم که به روزترین تکنولوژی و فناوری‌های روز جهان در این حوزه با تکیه بر دانش متخصصین داخلی در این پالایشگاه به کار گرفته شده و با راه‌اندازی آن جهش قابل توجهی در صنعت نفت کشور رخ خواهد داد.

یکی از اهداف ستاد در این‌گونه پروژه‌ها تاکید بر ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم است، در همین طرح بیش از ۵۰۰۰ شغل مستقیم و حدود ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

میزان سرمایه گزاری ستاد اجرایی فرمان امام در بخشهای استرتژیک وکلیدی در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته بطوریکه ساخت بزرگترین کارخانه کاغذ از ضایعات نیشکر جهان وهمچنین بزرگترین کارخانه قند ایران توسط این نهاد در دست ساخت است که تاحد بسیار زیادی جبران کاهش سرمایه گزاری های بخش دولتی را بدنبال داشته است.

اگر سایر نهادها بویژه بنیاد مستضعفان از این الگوی موفق پیروی کنند ایرا ن از داشتن پایین ترین نسبت سرمایه گزاری به تولید ناخالص داخلی در میان کشورهای خاور میانه خارج خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....