تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 18:22
کد خبر : 74827

قیمت جهانی غلات در ۲۰۲۲ کاهش می یابد

قیمت جهانی غلات در ۲۰۲۲ کاهش می یابد

در حالی که به گفته کارشناسان جهانی انتظار می رود سطح زیر کشت غلات در سال ۲۰۲۲ به میزان دو میلیون هکتار افزایش یابد، پیش بینی می شود قیمت جهانی غلات در این سال روندی کاهشی داشته باشد. در حالی که در سال ۲۰۲۱ قیمت غلات به بالاترین میزان طی سالهای اخیر رسیده بود، کارشناسان

در حالی که به گفته کارشناسان جهانی انتظار می رود سطح زیر کشت غلات در سال ۲۰۲۲ به میزان دو میلیون هکتار افزایش یابد، پیش بینی می شود قیمت جهانی غلات در این سال روندی کاهشی داشته باشد.

در حالی که در سال ۲۰۲۱ قیمت غلات به بالاترین میزان طی سالهای اخیر رسیده بود، کارشناسان جهانی می گویند: انتظار می رود که در بحبوحه افزایش تقاضا و تورم جهانی کشاورزان کشت را در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ افزایش دهند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت غلات در سال ۲۰۲۲ کاهش می یابد، زیرا عرضه جهانی به تقاضا می رسد

افزایش ۲میلیون هکتاری سطح زیر کشت غلات در سال ۲۰۲۲| عرضه جهانی غلات در ۲۰۲۲ به تقاضا می رسد
در واقع بر اساس تحقیقات یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۲ کشاورزان حدود ۲۳۰ میلیون هکتار دانه سویا، گندم و ذرت می‌کارند که ۲ میلیون هکتار بیشتر از سطح رکورد شکنی در سال ۲۰۲۱ است.

از سوی دیگر بر اساس گزارشات منتشر شده تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت غلات در سال ۲۰۲۲ کاهش می یابد، زیرا عرضه جهانی به تقاضا می رسدهمچنین بر اساس گزارشات جهانی، چندین عامل ممکن است باعث نوسانات بیشتر قیمت ها در سال ۲۰۲۲ شود. به طوری که تحلیلگران و سرمایه گذاران می گویند: ژئوپلیتیک ممکن است بزرگترین عامل باشد، زیرا تنش بین ایالات متحده و چین تهدیدی برای افزایش عدم اطمینان به تجارت جهانی است.

پیش بینی تولید ۳۶ میلیون تن غلات در روسیه در ۲۰۲۲
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  بر اساس داده های جهانی منتشر شده، روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم در جهان است و پیش بینی می شود در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ این کشور ۳۶ میلیون تن غلات تولید کند.

قیمت جهانی غلات در ۲۰۲۲ کاهش می یابد

علاوه بر این در گزارشات جهانی که اخیرا منتشر شده، کشور بلاروس جزو کشورهایی است که در حوزه غلات ممنوعیت صادراتی تعیین کرده است. به طوری که سازمان فائو همچنین به تازگی اعلام کرده است دولت جمهوری بلاروس صادرات گندم چاودار، جو، ذرت، گندم سیاه، ارزن، کلزا و سایر غلات را به طور موقت ممنوع کرده است.

بر اساس این گزارش، بلاروس این ممنوعیت را برای صادرات به همه کشورها از جمله کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) اعمال کرده و برای مدت شش ماه نیز اعتبار دارد.

پیش بینی صادرات ۲۵ میلیون تنی غلات توسط اوکراین در ۲۰۲۲
از سوی دیگر کشور اوکراین، صادر کننده ای مطرح در بخش غلات محسوب می شود و پیش بینی شده است این کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۵ میلیون تن غلات صادر کند. این در حالی است که وزارت توسعه اقتصادی، تجارت و کشاورزی اوکراین برای سال زراعی قبلتر یعنی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ سهمیه ۱۷.۵ میلیون تنی صادرات گندم را تعیین کرده بود که عمدتا با هدف تضمین عرضه کافی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ های داخلی غلات در بحبوحه شیوع کووید- ۱۹ تعیین شده بود.

پیش بینی شده چین به عنوان خریدار عمده غلات در جهان، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳۵ میلیون تن ذرت، گندم و سویا از سراسر جهان وارد کند

پیش بینی واردات ۱۳۵ میلیون تن ذرت، گندم و سویا توسط چین در سال ۲۰۲۲
به گفته کارشناسان، یکی از کشورهای دیگر که در بازار جهانی غلات نقش ایفا می کند، کشور چین است. کارشناسان جهانی می گویند: انتظار می رود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۲ رشد خود را کاهش دهد. از سوی دیگر پیش بینی شده است چین به عنوان خریدار عمده غلات در جهان، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳۵ میلیون تن ذرت، گندم و سویا از سراسر جهان وارد کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....