تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 - 20:52
کد خبر : 98043

۵ سال احداث فرودگاه جدید را ممنوع کنند

۵ سال احداث فرودگاه جدید را ممنوع کنند

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تجهیز و توسعه فرودگاه های موجود و بروز رسانی زیرساخت های هوانوردی کشور گفت: پیشنهاد ما به دولت و مجلس شورای اسلامی این است که در برنامه هفتم توسعه و یک دوره پنج ساله ایجاد و احداث فرودگاه جدید را ممنوع

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تجهیز و توسعه فرودگاه های موجود و بروز رسانی زیرساخت های هوانوردی کشور گفت: پیشنهاد ما به دولت و مجلس شورای اسلامی این است که در برنامه هفتم توسعه و یک دوره پنج ساله ایجاد و احداث فرودگاه جدید را ممنوع کنند.
 ابراهیم مرادی روز یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی “میز اقتصادی” شبکه خبر اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیری های سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاه ها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم.
وی افزود: موضوع ساخت فرودگاه های غیر اقتصادی کشور تنها متعلق به سال های اخیر نیست بلکه در دهه های مختلف و در زمان پیش از انقلاب نیز  اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه احداث شده است.
به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران،   عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز لازم است تا نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال احداث هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را بر اساس ماده ۵۳ قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاه های موجود و بروز رسانی زیرساخت های هوانوردی مورد نیاز صنعت نماییم.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص یکپارچه سازی مدیریت فرودگاه های کشور گفت: در تمام دنیا فرودگاه هایی با اهداف نظامی،  نفتی و غیره  فعال هستند که همگی جزو فرودگاه های اختصاصی بوده و قرار نیست از آن ها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاه ها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد.
مرادی با مخالفت در خصوص ایجاد کنسرسیوم شرکت های هواپیمایی گفت: اجازه بدهیم بازار ساز و کار خود را به پیش ببرد، بخش خصوصی باید به کار خود ادامه دهد و مخالف دخالت دولت در امور بخش خصوصی هستم و بایست تا حد ممکن دولت در حوزه تصدی گری صنعت هوانوردی کشور کوچک شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....