تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1399 - 10:58
کد خبر : 35278

۹ نکته برای کار از راه دور در سال جدید

۹ نکته برای کار از راه دور در سال جدید

چه کنیم تا کارایی و حس بهتری در دورکاری داشته باشیم؟ تغییر روند کار به سمت دورکاری غیر قابل اجتناب است. بنابراین وقت آن رسیده که این سبک کار را قبول کنیم. برای این که کارایی بهتری داشته باشید و موفق تر عمل کنیدو در عین حال حس بهتری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم ۹

چه کنیم تا کارایی و حس بهتری در دورکاری داشته باشیم؟

تغییر روند کار به سمت دورکاری غیر قابل اجتناب است. بنابراین وقت آن رسیده که این سبک کار را قبول کنیم. برای این که کارایی بهتری داشته باشید و موفق تر عمل کنیدو در عین حال حس بهتری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم ۹ توصیه زیر را که از سایت کارآفرین ترجمه شده، بخوانید.

  به گزارش اقتصاددان  به نقل از بازار ،  اگر فکر می کنید که کار از راه دور در سال ۲۰۲۱ به جایی نمی‌رسد،  این ۹ نکته را که « جیسون آتن» نویسنده سایت کارآفرین نوشته، می‌تواند به بهتر شدن حال شما و نظر شما کمک کند. در نظر داشته باشید که برای بسیاری دورکاری یک روند برای یک مقطع و در اثر همه گیری کرونا نیست بلکه یک واقعیت است که بزودی با آن مواجه خواهید شد.

مانند میلیون‌ها آمریکایی، این احتمال وجود دارد که در برهه‌ای از سال جاری، مجبور شوید نحوه کار در خانه را بدانید. متأسفانه، در بیشتر موارد، هیچ کتابچه راهنمای دستورالعمل وجود نداشت. حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی باشد، چالش‌های کار نکردن در یک دفتر واقعی است. برای بسیاری از افراد، به زودی این چالش‌ها تغییر نمی‌کنند.

من سالها از راه دور کار کرده‌ام و در طول مسیر، به اندازه کافی اشتباه کرده‌ام تا چند نکته را یاد بگیرم که می‌تواند به شما کمک کند. با توجه به این موضوع، در اینجا ۹ نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام کار از راه دور استرس کمتری داشته باشید و بهره وری بیشتری داشته باشید:

۱. ابتدا کار دیگری انجام دهید
یکی از سخت‌ترین کارها در مورد کار در خانه این است که خانه همان جایی است که شما کارهای دیگر را انجام می‌دهید. این بدان معناست که شما جدایی بین زندگی و کار ناشی از ترک فیزیکی خانه و رفت و آمد به محل کار را از دست می‌دهید. این جدایی در واقع مهم است، زیرا به شما امکان می‌دهد خود را برای آنچه در پیش دارید آماده کنید و به اصطلاح زمین بازی را عوض می‌کنید.

برای اینکه مقداری از آن فضا را به خود بازگردانید، مهم است که صبح قبل از شروع کار، کار دیگری انجام دهید. این بدان معنی است که بلافاصله پاسخ به ایمیل‌ها را شروع نکنید. در عوض، به پیاده روی بروید، کتاب بخوانید، یا صبحانه را برای بچه‌های خود درست کنید.

۲. فضای خود را مشخص کنید
در امتداد همان خطوط ایجاد مرزها، یک فضای کاری خاص با تمام فناوری، ابزار و منابع مورد نیاز برای انجام کار ایجاد کنید. من می دانم که هرکسی در خانه خود دفتر ندارد، اما هنوز هم باید یک مکان اختصاصی ایجاد کنید که همیشه بتوانید در آن فرود بیایید. این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید بعضی اوقات پشت میز آشپزخانه، کاناپه یا حتی از تخت کار کنید. این بدان معناست که وقتی نیاز به ورود به یک جلسه آنلاین دارید، وسط آشپزخانه مکان مناسبی برای این کار نیست!

۳. در را ببندید
مواقعی وجود دارد که شما به سادگی باید خود را لوس کرده و روی کار تمرکز کنید. من اکیداً توصیه می‌کنم که در حد امکان، فضای اختصاصی شما دری داشته باشد که بتوانید آن را ببندید. این کار دو کار انجام می‌دهد: با ایجاد یک مانع واقعی بین محل کار شما و هر چیز دیگری که ممکن است اتفاق بیفتد، به از بین بردن حواس پرتی کمک می‌کند و نشانه‌ای بصری برای هر کسی که در خانه شما زندگی می‌کند ارسال می‌کند که وقتی در بسته می‌شود، زمان کار کردن است.

۴- عوامل حواس پرتی را خاموش کنید
البته حواس پرتی‌های بیرون درب شما تنها مواردی نیستند که می‌توانند شما را در طول روز ازبهره وری دور کنند، چه در یک شرکت بزرگ کار کنید و چه خودتان باشید، این احتمال وجود دارد که کاری که انجام می‌دهید شامل همکاری با افراد دیگر باشد. غالباً افراد دیگر می‌خواهند از طریق ایمیل یا پیام کوتاه یا توامان با شما ارتباط برقرار کنند.

بسیار خوب، به جز اینکه هر بار این کار را انجام می‌دهند، هر دستگاهی که روی میز کار شما است صدای جیر جیر می‌کند، وزوز می‌کند و با بنرهایی روشن می‌شود تا به شما اطلاع دهد که شخصی توجه شما را می‌خواهد. اگر می خواهید تمرکز داشته باشید اعلان‌ها را خاموش کنید.

نکته حرفه‌ای: علاوه بر ویژگی مفید “مزاحم نشوید” در آیفون، دستگاه‌های Android یا Mac، بسیاری از برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند مخاطبان اولویت دار را تنظیم کنید که همچنان می‌توانند از شما دور شوند، در حالی که سایر اعلان‌ها را بی صدا می‌کنید. به این ترتیب اگر همسر یا شریک زندگی شما نیاز دارد که در شرایط اضطراری از شما دور شود، آن‌ها می‌توانند. پس! بیایید صادق باشیم: بقیه می‌توانند منتظر بمانند.

۵. وقت خود را تقسیم بندی کنید
من اخیراً با یک جفت کارآفرین برای پادکست ۲۹ قدم، جف و آرین یانگرن مصاحبه کردم و یکی از چیزهایی که بیشتر از آن قدردانی کردم نحوه ساختار آنها در روز بود. آن‌ها در مورد چگونگی ایجاد بلوک‌های مختلف زمانی برای انواع مختلف کار صحبت کردند. من کاملاً موافقم.

من دوست دارم، فکر کنم که این وقت شما است. ممکن است صبح برای کارهای عمیق یا تمرکز زمانی در نظز بگیرید و بعد از ظهر نیز برای انجام کارهای اداری و پاسخ به ایمیل بخشی از زمان داشته باشید. هدف این نیست که هر کاری را برنامه ریزی کنید، بلکه دسته بندی موارد مشابه در یک سبد است و آنها را با هم کنار می‌کشید.

۶. استراحت کنید
بگذریم، وقتی از خانه کار می‌کنید، کسی نمی‌خواهد بیاید و به شما بگوید وقت استراحت است. این بدان معنی است که شما باید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. اهمیت این مسئله را دست کم نگیرید.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر عمداً قصد دور شدن ندارید، کار از راه دور می‌تواند به راحتی منجر به فرسودگی شغلی شود. مثلا حیوان خانگی خود را به یک پیاده روی سریع ببرید، یا یک قرار ناهار را با همسرتان تنظیم کنید. حتی ایجاد یک نقطه برای بلند شدن، کشش و بالا و پایین رفتن از پله‌ها برای شل شدن عضلات می‌تواند به شما کمک کند.

۷. برای زمان ترک برنامه ریزی کنید
هر روز صبح، قبل از شروع کار، زمانی را تعیین کنید که قصد دارید آن را ترک کنید و به آن پایبند باشید. هنگامی که از خانه کار می‌کنید، ادامه کار آسان است. همیشه ایمیل دیگری یا پیام یا وظیفه دیگری وجود دارد که باید از آن را به سرانجام برسانید و  یا جواب دهید. همیشه چیز دیگری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

این امر باعث بهره وری بیشتر شما نخواهد شد و همچنین برای سلامت فرد نیز خوب نیست. در واقع، شاید این مهمترین کاری باشد که می‌توانید هر روز انجام دهید.

۸. بازنگری در بهره وری
در مقابل این وسوسه مقاومت کنید که به فکر اندازه گیری بهره وری خود (یا تیم خود) با چند کار باشید، و در عوض به آنچه در حال انجام آن هستید فکر کنید. به جای اینکه به چند ایمیل ارسال شده یا جلسات آنلاین مراجعه کنید، هدفی را تعیین کنید که مربوط به کار شما در شرکت شما باشد. و اگر مدیر هستید، به تیم خود این انعطاف را بدهید که به گونه‌ای کار کند که نیازهای فردی آنها را با نیازهای تیم به بهترین شکل متعادل کند.

۹. در مورد روز خود صحبت کنید
و دست آخر باید بدانید که کار از راه دور می‌تواند به تنهایی انجام شود. مهم است که با کسی در مورد آنچه که به دست آورده‌اید صحبت کنید. حتی مکالمه سریع و پنج دقیقه‌ای با همسر یا هم اتاقی می‌تواند به شما کمک کند.

اگر شخصی ندارید که بتوانید به راحتی به او بگویید، برای خود ایمیل ارسال کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما من جدی هستم. نوشتن آن به شما کمک می‌کند تا روز خود را پردازش کرده و افکار خود را تنظیم کنید. بعلاوه، بعداً نگاه کردن به آن انگیزه برای شما ایجاد می‌کند زیرا شما قادر خواهید بود آنچه را که به دست آورده‌اید مشاهده کنید.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....