تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 19:43
کد خبر : 79762

۷۱ درصد نیاز صنعت از خارج تأمین می‌شود

۷۱ درصد نیاز صنعت از خارج تأمین می‌شود

رحمتی شادباد گفت: متأسفانه ۷۱ درصد نیاز صنعت کشور از خارج تأمین می‌شود و در واقع صنعت نیز به دانشگاه‌ها بی‌اعتماد است و به آنها مراجعه نمی‌کند. دکتر کامران رحمتی شادباد دبیر انستیتو شهر خلاق با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه در صنعت ساختمان مصاحبه کرد. رحمتی شادباد آموزش نیروی انسانی

رحمتی شادباد گفت: متأسفانه ۷۱ درصد نیاز صنعت کشور از خارج تأمین می‌شود و در واقع صنعت نیز به دانشگاه‌ها بی‌اعتماد است و به آنها مراجعه نمی‌کند.

دکتر کامران رحمتی شادباد دبیر انستیتو شهر خلاق با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه در صنعت ساختمان مصاحبه کرد.

رحمتی شادباد آموزش نیروی انسانی را وظیفه دانشگاه نسل اول، پژوهش و تولید دانش فنی به صنعت را وظیفه دانشگاه نسل دوم و کارآفرینی و تجاری‌سازی خروجی یافته‌های فناورانه را وظیفه دانشگاه نسل سوم دانست و گفت: ما فعلاً در نسل دوم گیر کردیم چرا که دانشگاه‌ها پژوهش‌هایی انجام می‌دهند که موردنیاز صنعت نیست و متأسفانه ۷۱ درصد نیاز صنعت کشور از خارج تأمین می‌شود و در واقع صنعت نیز به دانشگاه‌ها بی‌اعتماد است و به آنها مراجعه نمی‌کند.

وی با اشاره به نقش پررنگ دولت برای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزود: ما در صنعت ساختمان از نظر علمی و دانشی هیچ مشکلی نداریم و در تمام حوزه‌ها، دانش فنی کشورهای توسعه‌یافته در ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین در استاندارد و آیین‌نامه نیز مشکلی وجود ندارد اما مشکل اصلی در آموزش تکنسین‌هاست.

دبیر انستیتو شهر خلاق تشریح کرد: مهندسانی که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل می‌کنند از کشور می‌روند و کسانی که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل نمی‌کنند، آشنایی با اصول ابتدایی مهندسی ندارند. به‌جای تکنسین‌ها از کارگران غیرماهر استفاده می‌شود که موجب ایجاد خلأ شده است.

رحمتی شادباد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو به بیان راهکارهای نزدیک کردن صنعت و دانشگاه در صنعت ساختمان پرداخت و اظهار کرد: می‌توان کارآموزی دانشجویان را در ساختمان‌ها و صنعت ساخت‌وساز داشته باشیم درحالی‌که فعلاً بسیار صوری است و به‌صورت جدی پیگیری نمی‌شود. همچنین می‌توان فرصت‌های مطالعاتی در صنعت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایجاد کنیم تا بتوانند نیاز صنعت را برطرف کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....