تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 0:03
کد خبر : 129246

یک بدعت نادرست در فضای انتخاباتی کهگیلویه آن‌گاه که هواداران یک کاندید به جای شورای نگهبان رد صلاحیت می کند!

یک بدعت نادرست در فضای انتخاباتی کهگیلویه آن‌گاه که هواداران یک کاندید به جای شورای نگهبان رد صلاحیت می کند!

به گزارش اقتصاد دان: اخیرا یک بدعت نادرست در فضای انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد باب شده که ماهیت انتخابات را تحت شعاع خود قرار داده است. برخی کاندیدای مجلس از دیرباز به حذف رقبا عادت کرده اند و در نبود سایر کاندیدا توانسته اند به بهارستان راه پیدا کنند، افرادی که با انتخابات آزاد

به گزارش اقتصاد دان: اخیرا یک بدعت نادرست در فضای انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد باب شده که ماهیت انتخابات را تحت شعاع خود قرار داده است.

برخی کاندیدای مجلس از دیرباز به حذف رقبا عادت کرده اند و در نبود سایر کاندیدا توانسته اند به بهارستان راه پیدا کنند، افرادی که با انتخابات آزاد مخالف اند چرا که به خوبی واقف اند در شرایط برابر امکان رقابت نخواهند داشت.

براساس شنیده ها بعضی از داوطلبین و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در محافل یا در جمع همراهان به جای هیئت نظارت اظهار نظر می کنند که فلان فلان کاندید رقیب در انتخابات آینده رد صلاحیت می شود وتوپ و میدان رقابت در اختیار مجموعه ما قرار می گیرید چنین نگرشی به انتخابات عامل سردی رقابت ها ومشارکت فراگیر فعالان وشهروندان است و یاس سیاسی ایجاد می کند.
مگر کاندیداهای که اعلام حضور کرده اند از کدام منابع استعلام قانونی مطلع هستند که درحد هیئت نظارت عده ای را رد صلاحیت می دانند و خود را پیروز و فاتح میدان پنداشته اند.
در حوزه انتخاباتی کهگیلویه اخیرا طرفداران یکی از کاندیدا خود را نماینده تمام عیار ساختار حاکمیت معرفی می کند و با انتشار شایعه رد صلاحیت دیگر رقبا عملا یک سال پیش از انتخابات اقدام به شایعه پراکنی کاذب می کنند.
درچند دور گذشته چنین گفتارهای از کاندیداها هردوره شنیده شد وگویا عده ای در مکتب خضر نبی حضور دارند و از همه پیشامد های آینده باخبرند!

افرادی که با شایعه سازی دلسردی مردم را فراهم می کنند باید درمقابل قانون و هیئت نظارت پاسخگو باشند که چگونه درجایگاه هیئت نظارت به قضاوت نشسته اند و
آقایان و مسئول نظارت استان نباید درمقابل چنین شایعه سازی ها سکوت اختیار کند بلکه لازم است با نامزدهای به چنین شایعه سازهایی دامن می زنند برخورد لازم صورت گیرد

خبرنگار اقتصاد دان ؛حجت همتی فر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....