تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 21:59
کد خبر : 156653

یا به قانون عمل کنید یا قانون هردمبیل تصویب نکنید

یا به قانون عمل کنید یا قانون هردمبیل تصویب نکنید

سید احمد نبوی دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : پلتفرم های ایکس ، اینستاگرام ، واتساپ ، تلگرام و … در جمهوری اسلامی ایران فیلتر و استفاده از آن ممنوع است ، اینکه دکمه فیلتر دست چه شخص یا دستگاهی است اساسا محل مناقشه نیست ولی چیزی

سید احمد نبوی دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : پلتفرم های ایکس ، اینستاگرام ، واتساپ ، تلگرام و … در جمهوری اسلامی ایران فیلتر و استفاده از آن ممنوع است ، اینکه دکمه فیلتر دست چه شخص یا دستگاهی است اساسا محل مناقشه نیست ولی چیزی که مهم است سه قوه مقننه ، مجریه و قضائیه در این موضوع بعنوان موافق فیلترینگ عمل می‌کنند و هیچگونه مخالفتی در اجرا ، قانونگذاری و برخورد قضایی با فیلترینگ توسط این سه قوه دیده نمی‌شود.

از نوشتار بالا ، نتیجه غیر قانونی بودن و تخلف در استفاده از این پلتفرم ها به ذهن متبادر شده و استفاده کنندگان از این شبکه ها متخلف و مستوجب کیفر و جریمه می‌باشند همانگونه که پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه‌ای درگیر پرونده های متعددی از این نوع می باشند .

در این رابطه سوالات متعددی از این یک بام دو هوا و تناقضات حاکمیتی فراوان در مقوله ذکر شده در اذهان مردم باقی است که هیچ مسئولی در کشور تاکنون پاسخگوی این سوالات نبوده است و عدم توجه به سوالات و پاسخ به آن باعث فاصله بخشی از مردم از حاکمیت شده است ، حزب همت با شنیدن این سوالات و به نمایندگی از بخش بزرگی از مردم در کف خیابان مباحث ذیل را مطرح نموده و منتظر پاسخ مسئولین کشور خواهد ماند .

۱ — آقای رئیس جمهور و دهها مسئول ارشد کشور در این پلتفرم ها چه می‌کنند؟ مسئول رسیدگی به تخلفات این مسئولین چه کسی یا چه نهادی می‌باشد بودن آنان در این شبکه ها خوب است یا بد ؟ آیا از فیلتر شکن استفاده می‌کنند؟ مگر این مسئولین ارشد خود را نوکر ملت نمی‌دانند؟ اگر بله چرا نوکر امتیازی را دارد که ارباب ندارد ؟
۲ — شورای نگهبان که نظارت استصوابی خود را مستمر و در همه مراحل انتخابات می‌داند آیا کاندیداهای حاضر در این شبکه ها را رد صلاحیت می‌کند؟ آیا به کاندیداها گوشزد انتخاباتی کرده است که طرفدارانشان در این سکوها بدنبال تبلیغات نباشند ؟ آدرس آگهی رسمی شورای نگهبان در حراست از قانون فیلترینگ و خطاب به کاندیداها و طرفدارانشان کجاست ؟
۳– آیا رد صلاحیت نشدن نمایندگان فعلی مجلس توسط شورای نگهبان که بیش از ۹۰ درصد آنان در این پلتفرم ها بوده اند دلیلی بر بی اعتبار بودن فیلترینگ است ؟ یا یک بام و دو هوا بودن مسئولین و خودی و ناخودی بودن نمایندگان و مردم است؟
۴ — آیا دستگاه قضایی کشور آماری از دستگیری فیلتر شکن فروشان که قانون حاکمیتی را زیر پا می‌گذارند و بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم را گول زده!! و قانون شکن می‌کنند دارند؟ چرا متخلفان را با چهره شطرنجی در تلویزیون ملی نشان نمی‌دهند؟
۵ — پاسخگوی هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان کسب و کارهای اینترنتی و بیکاری دهها هزار نفر چه کسی یا دستگاهی است؟

سوالات بیشماری از مردم کف خیابان که هم با اینترنت کم سرعت عصر حجری و هم با گران‌فروشی همان اینترنت ضعیف و اعصاب خرد کن و هم فروشندگان فیلتر شکن که برخی فرزندان مسئولین هستند وجود دارد که تاکنون هیچ پاسخی از هیچ مسئولی نشنیده اند .
برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای کمی خلاقیت و صداقت و تواضع به خرج دهید .

* هردمبیل: بی ترتیب، بی قاعده، بی نظم

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....