تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 11:52
کد خبر : 136616

یارانه کالاها مستقیم در اختیار کشاورزان قرار گیرد

یارانه کالاها مستقیم در اختیار کشاورزان قرار گیرد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بهتر است یارانه کالاها به صورت مستقیم به کشاورز داده شود زیرا در غیر این صورت، هزینه تمام شده بالا می‌رود. اقتصاددان: مجید عشقی در بازدید از واحدهای صنعتی مشهد اظهار کرد: اگر بورس آشنایی کاملی نسبت به شرکت‌ها داشته باشد، بهتر می‌تواند به این شرکت‌ها خدمات بدهد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بهتر است یارانه کالاها به صورت مستقیم به کشاورز داده شود زیرا در غیر این صورت، هزینه تمام شده بالا می‌رود.

اقتصاددان: مجید عشقی در بازدید از واحدهای صنعتی مشهد اظهار کرد: اگر بورس آشنایی کاملی نسبت به شرکت‌ها داشته باشد، بهتر می‌تواند به این شرکت‌ها خدمات بدهد و از سویی دیگر اگر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیز در مورد بازار سرمایه و فرآیند آن آشنایی بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند از ابزارهای موجود در این بازار استفاده کنند.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از علاقه شرکت‌ها برای ورود به بازار بورس بیان کرد: من سال‌ها در بورس کالا حضور داشته و از نزدیک به مسائل آن آشنا هستم؛ بارها نیز پیشنهاد کردم تا یارانه کالاها، به صورت مستقیم به کشاورز داده شود زیرا مسیری که طی می‌شود تا این یارانه به دست کارخانه دار برسد، هزینه تمام شده را بالا می‌برد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس توضیح داد: شرکت‌های زیادی برای حضور واحدها به بورس مشاوره می‌دهند که تمامی آن‌ها زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کنند، اما بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه متفاوتی نیز دریافت می‌کنند لذا پیش از عقد قرارداد با این مشاوران حتماً خدمات و رزومه آنان را بررسی کرده و در صورتی که به مشکلی برخوردید حتماً با ما در تماس باشید.

عشقی خاطرنشان کرد: ما آمادگی بررسی طرح‌ها و به تبع آن، انتشار اوراق را داریم و شرکت‌ها می‌توانند در این رابطه درخواست خود را ثبت کنند.

مجید عشقی در بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی توس مشهد اظهار کرد: رویکرد کلی ما در بازار سرمایه سهم بیشتر شرکت‌های بخش خصوصی در بازار سرمایه است.

وی با تاکید بر کمک به شرکت‌ها در بازار بورس کالا افزود: در این بازار برخی مسائل مانند فروش مواد اولیه وجود دارد که سیاست خود شرکت‌ها است. از سوی دیگر متأسفانه در اقتصاد ما به دلیل وجود تورم‌، خیلی از شرکت‌های بزرگ و کسب و کارها به سمت فروش نقدی رفتند و حاضر به کار اعتباری نیستند که این امر مشکلاتی را برای خریداران بوجود آورده است، لذا برای این امر به دنبال راهکار هستیم و برنامه‌های خود را ارائه دادیم.

رئیس بورس اوراق بهادار ادامه داد: یکی از راه‌های ماندگاری و تداوم کار شرکت‌ها این است که سهامی عام شوند. یکی از مهمترین مولف‌ها و موتور محرکه شرکت‌های سهامی خاص نیز ایده‌های مؤسس است که اگر این ایده تکثیر نشود، شرکت‌ها خاموش می‌شوند.

عشقی در پایان متذکر شد: بازار سرمایه وسیله‌ای است برای تکثیر ایده و گسترش فعالیت شرکتها که قطعاً کمک حال آنها خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....