تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 22:49
کد خبر : 153852

گوگل صدها کارمندش را اخراج کرد

گوگل صدها کارمندش را اخراج کرد

گوگل صدها تیم دستیار، سخت افزار و مهندسی را اخراج کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، گوگل اعلام کرد که صدها کارمند را در تیم های مختلف اخراج کرده است زیرا همچنان به فکر کاهش هزینه ها است. رویترز گزارش داد، گوگل اعلام کرد که صدها نفر را در واحد دستیار صوتی خود

گوگل صدها تیم دستیار، سخت افزار و مهندسی را اخراج کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، گوگل اعلام کرد که صدها کارمند را در تیم های مختلف اخراج کرده است زیرا همچنان به فکر کاهش هزینه ها است.

رویترز گزارش داد، گوگل اعلام کرد که صدها نفر را در واحد دستیار صوتی خود اخراج کرده، در حالی که چند صد نقش در تیم سخت‌افزاری که مسئولیت پیکسل، نست و فیت‌بیت ( خط تولید گوشی و خانه هوشمند و ابزارهای ردیاب سلامت) را بر عهده دارند حذف می‌شود و اکثریت افراد در تیم واقعیت افزوده اخراج می‌شوند. این شرکت گفت که صدها نقش در تیم مهندسی مرکزی این غول جستجو نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

گوگل در سال ۲۰۲۱ شرکت ردیابی سلامت و تناسب اندام فیت‌بیت را به قیمت ۲٫۱ میلیارد دلار خریداری کرد، اما همچنان به عرضه نسخه های جدید پیکسل واچ خود ادامه داده، محصولی که با برخی از دستگاه های فیت‌بیت و همچنین اپل رقابت می کند.

یک سخنگوی گوگل در بیانیه ای به رویترز گفت:« در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، تعدادی از تیم های ما تغییراتی ایجاد کردند تا کارآمدتر شوند و بهتر کار کنند و منابع خود را با بزرگترین اولویت های محصول خود هماهنگ کنند. برخی از تیم ها به ایجاد این نوع تغییرات سازمانی که شامل برخی نقش ها می شود ادامه می دهند.» این سخنگو تعداد شغل‌هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند مشخص نکرد. هنوز مشخص نیست که چند نفر در نرم افزار دستیار گوگل و سایر تیم ها عضویت دارند.

گوگل سال گذشته، اعلام کرد که قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را به دستیار مجازی خود اضافه کند. هوش مصنوعی به دستیار اجازه می‌دهد کارهایی مانند کمک به افراد برای برنامه‌ریزی سفر یا پیگیری ایمیل‌ها و سپس پرسیدن سؤالات را انجام دهد.

در ژانویه ۲۰۲۳(دی-بهمن ۱۴۰۱) آلفابت(شرکت مادر گوگل) اعلام کرد که قصد دارد ۱۲هزار نفر را اخراج کند که معادل ۶ درصد از نیروی کار جهانی است. تا سپتامبر ۲۰۲۳(شهریور-مهر) آلفابت ۱۸۲هزار و۳۸۱ کارمند در سراسر جهان داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....