تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 16:50
کد خبر : 3276

گوجه‌فرنگی طلا شد!

گوجه‌فرنگی طلا شد!

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ گوجه‌فرنگی از جمله کالاهایی است که همگام با افزایش بهای بنزین قیمت آن افزایش یافته و اگرچه تا هفته گذشته از کیلویی حدود ۴هزار تومان به ۱۳ تا ۱۵هزار تومان رسیده بود اما حالا دو سه روزی است که در سطح شهر با قیمت‌های نجومی به دست مصرف‌کننده

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ گوجه‌فرنگی از جمله کالاهایی است که همگام با افزایش بهای بنزین قیمت آن افزایش یافته و اگرچه تا هفته گذشته از کیلویی حدود ۴هزار تومان به ۱۳ تا ۱۵هزار تومان رسیده بود اما حالا دو سه روزی است که در سطح شهر با قیمت‌های نجومی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از وضعیت قیمت گوجه در مغازه‌های میوه فروشی شمال، مرکز و جنوب تهران، قیمت گوجه بوته‌ای در مرکز و جنوب شهر بین ۱۲ تا ۱۴هزار تومان و گلخانه‌ای بین ۱۶۵۰۰ تا ۲۰هزار تومان متغیر است و همچنین در مراکز تره‌بار با قیمت ۱۲هزار تومان به فروش می‌رسد.

این درحالیست که مشاهدات نشان می‌دهد گوجه بوته‌ای کیفیت بسیار پایینی داشته و حتی در برخی مغازه‌ها گوجه‌های له‌شده غیرقابل استفاده نیز با قیمت ۱۲هزار تومان فروخته می‌شود.

البته قیمت این محصول در شمال تهران با سایر نقاط شهر تفاوت فاحشی دارد و به نظر می‌رسد در مناطق مرفه نشین گوجه حکم طلا را پیدا کرده، چراکه بررسی‌ها حاکی از آن است که در برخی از مغازه‌های شمال شهر گوجه کیلویی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود و البته مشتری‌های خاص خود را هم دارد.

اگرچه بنابر گفته مسئولان، گوجه‌فرنگی‌های کشت جنوب تا چند روز آینده روانه بازار می‌شود و قیمت این محصول تعدیل خواهد شد؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب مردم و پرمصرف بودن این محصول در سفره خانوار، ضرورت دارد تا مقامات مسئول با سرعت بیشتری اقدام به تنظیم بازار گوجه‌فرنگی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....