تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 19:50
کد خبر : 80846

گلچین اقتصادی روز…انتقاد رئیس کانون کارفرمایی

گلچین اقتصادی روز…انتقاد رئیس کانون کارفرمایی

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم. این پیمانه تیتر‌هایی همچون وارد شدن شوک شدید به نرخ ارز، دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد

هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و … تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وارد شدن شوک شدید به نرخ ارز، دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد آورد، افزایش ۱.۷ درصدی ارزش سهام عدالت، ثبات طلا در روز‌های آخر هفته، حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد، توقف صادرات غلات روسیه به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کنترل قیمت نفت با ورود طلای سیاه ایران به بازار را در بر دارد.

+انتقاد رئیس کانون کارفرمایی از افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران

به گزارش اقتصاددان به نقل از تابناک  ، حسین سلاح ورزی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در واکنش به تصمیم اخیر شورای عالی کار در فضای مجازی نوشت: «افزایش ۵۷ درصدی مزد، اثری بر رفاه و قدرت خرید طبقه کارگر نخواهد داشت. این تصمیم غیرمسئولانه و فاقد آینده نگری، صرفا به معنای پایان کار رسمی طیف گسترده ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط متکی به نیروی کار است که ستون فقرات بازار کار را تشکیل می دادند.»

انتقاد مقام مسئول از افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران؛ اثری بر قدرت خرید طبقه کارگر نخواهد داشت/ همتی: ضرر ایران از تحریم نفتی، ۴ میلیارد دلار در روز است/ نرخ تورم روسیه رکورد زد

پیشتر، حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار و رفاه اجتماعی گفته بود: رئیس‌جمهور در هفته گذشته دستور داد که مسائل رفاهی کارگران مورد توجه قرار گیرد که با تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی در حداقل مزد کارگران، این خواسته رئیس‌جمهور نیز برآورده شد و در پایه حقوق و مستمری بازنشستگان هم تأثیر مثبتی دارد.

+وارد شدن شوک شدید به نرخ ارز دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد آورد

شافعی رئیس اتاق ایران گفت: اگر شوک شدید به نرخ ارز وارد شود، دو پیامد منفی برای کشور به وجود خواهد آورد. این مساله موجب می‌شود تا فرار سرمایه از کشور افزایش یافته و راه ورود کالاهای مصرفی به خصوص کالاهای قاچاق باز شده و تولید داخلی با مشکل مواجه خواهد شد.

+افزایش ۱.۷ درصدی ارزش سهام عدالت

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده که در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش مواجه شده است، این سهام در نیمه اول بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در نیمه دوم بهمن ماه این روند نزولی متوقف شد. ارزش این سهام در هفته چهارم بهمن ماه بر خلاف شاخص کل  بورس رشد کرد. در هفته اول اسفند ماه نیز ارزش این سهام رشد داشته، اما به دلیل استقبال سهامداران از نمادهای کوچک، در هفته دوم اسفند ماه ارزش سبد سهام عدالت با کاهش مواجه شده است. برخی کارشناسان علت کاهش ارزش سهام عدالت را استقبال سهامداران خرد از سهم‌های کوچک بازار می‌دانند. ارزش این سهام در هفته سوم اسفندماه با رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با رشد ارزش مواجه شد. طی هفته سوم اسفندماه، ارزش این سهام با افزایش ۱.۷۱ درصدی مواجه شد. این مساله در حالی رخ داده که شاخص کل بورس با رشد ۵.۲ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس با افزایش ۲.۵۵ درصدی در این هفته مواجه شدند.

+آسوشیتدپرس: آمریکا محموله نفت ایران را توقیف کرد

فارس: «آسوشیتدپرس» در گزارشی ادعا کرده که ایالات متحده محموله دو نفتکش مظنون به حمل نفت ایران را در سکوت خبری توقیف کرده است. در این گزارش ادعا شده که این نفتکش‌ها بخشی از طرح پیچیده مقابله با تحریم‌ها شامل اسناد جعلی و رنگ آمیزی مجدد عرشه کشتی برای پوشاندن محموله‌های غیرقانونی بوده است. بنا بر این گزارش، جزئیات توقیف که قبلا گزارش نشده بود در یک پرونده مدنی فدرال وجود داشت که ماه گذشته بعد از آن که کشتی‌های تحت مدیریت شرکت‌های یونانی به دستور نهادهای مجری قانون آمریکا، محموله با ارزش خود را به ارزش بیش از ۳۸ میلیون دلار در هیوستون و باهاما تخلیه کردند، از مهر و موم خارج شد. آسوشیتدپرس با بیان جرئیاتی ادعایی افزود، توقیف این محموله‌ها توسط آمریکا به پاییز ۲۰۲۰ بازمی‌گردد.

+همتی: ضرر ایران از تحریم نفتی، ۴ میلیارد دلار در ماه است

انتقاد مقام مسئول از افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران؛ اثری بر قدرت خرید طبقه کارگر نخواهد داشت/ همتی: ضرر ایران از تحریم نفتی، ۴ میلیارد دلار در روز است/ نرخ تورم روسیه رکورد زد

همتی رییس سابق بانک مرکزی نوشت: حدود ١٠٠روز پیش گفتم، با برگشت دیر هنگام به مذاکرات برجام،بیش از این فرصت رشد اقتصادی را با «مذاکره از طریق ۵ واسطه ناهمگون و ذینفع» از دست ندهید. با قیمت فعلی نفت، هزینه فرصت صرفاً تأخیر در افزایش صادرات نفت خام، ماهانه ۴ میلیارد دلار است! از تلاش ها برای نیل به توافق حمایت کنیم.

انتقاد مقام مسئول از افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران؛ اثری بر قدرت خرید طبقه کارگر نخواهد داشت/ همتی: ضرر ایران از تحریم نفتی، ۴ میلیارد دلار در ماه است/ نرخ تورم روسیه رکورد زد

+ثبات طلا در روزهای آخر هفته

قیمت طلا با نگرانی از پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین، نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۱۰.۸۰ درصد کاهش، به ۱۹۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار تا مرز ۲۰۵۳ دلار و ۹۹ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۵۴ درصد کاهش، به ۱۹۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با ۰.۹ درصد افزایش، در ۲۰۶۱ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود. این به روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۹ صبح به وقت شرقی است. طلا روز پنج‌شنبه نزدیک به سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند، زیرا جذابیت پناهگاه امن آن با عدم پیشرفت در مذاکرات بین روسیه و اوکراین حمایت می‌شود. هر اونس طلا پس از افت سه درصدی در روز چهارشنبه در ۱۹۹۲.۳۷ دلار ثابت ماند و قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۹۸.۶۰ دلار رسید. هجوم به سمت دارایی‌های امن در اوایل این هفته، طلا را به رکوردی نزدیک کرد که در آگوست ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز گفت: ارقام تورم یک عنصر صعودی اساسی برای طلا هستند، با این حال، ژئوپلیتیک بر داده‌های اقتصادی غلبه کرده است و سرمایه‌گذاران اکنون منتظر بیانیه سیاست بعدی فدرال رزرو در ۱۶ مارس هستند. قیمت فلز پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۹۲۴.۷۰ دلار در هر اونس رسید. این فلز روز دوشنبه به دلیل ترس از اختلال در عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ روسیه به رکورد ۳۴۴۰.۷۶ دلار رسید. الی تسفایه، استراتژیست ارشد بازار در کمپانی  RJO Futures، گفت: به طور کلی، طلا و پالادیوم هنوز قوی هستند و ویژگی‌های تکنیکال به بهبود آنها اشاره می‌کند و افزود که قیمت روز پنج‌شنبه احتمالا روند رو به جلو را خواهد داشت. هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵.۸۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۱.۴۵ دلار رسید.

+حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد

«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با ایرنا، درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی همچنان تحت تاثیر بحران اوکراین است و در هفته گذشته با ۴۲ دلار افزایش هفتگی  روز گذشته به یک هزار و ۹۳۲ دلار رسید. کشتی آرای افزود: بر خلاف افزایش بهای انس جهانی نرخ ارز همچنان از ثبات نسبی برخوردار و در مجموع قیمت طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده است. وی اظهار داشت: در این روزها افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه موجب افزایش حباب سکه شده و سکه روز پنجشنبه با ۱۸۰ هزار تومان حباب ۳۰ هزار تومان افزایش حباب داشته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه وضعیت معاملات در هفته گذشته خوب بوده است، گفت: می‌توان گفت بوی عید گرفته است و به همین دلیل، تقاضا برای خرید انواع سکه افزایش داشته و این به دلیل رشد تقاضا در روزهای پایانی سال است.

وی ادامه داد: وضعیت بازار طلا را به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و مذاکرات وین پیش‌بینی کرد اما چون در ماه‌های گذشته نرخ ارز مدیریت می‌شود، قیمت‌ فلز زرد در داخل کشور باثبات است. این مقام صنفی گفت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچون بخش‌های دیگر با احتیاط انجام می‌شود و بیشترین سودی که در سال گذشته نصیب سرمایه‌گذاران شده، سود بانکی ۲۰ درصدی بوده و طلا و سکه و ارز این بازدهی نداشته و داد و ستدها در بازار طلا جنبه مصرفی دارد.

توقف صادرات غلات روسیه به اتحادیه اقتصادی اوراسیا

روسیه صادرات غلات به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تا ۳۱ ماه اوت متوقف می کند. به گزارش ایسنا، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که روسیه صادرات محصولاتی مانند گندم، چاودار، جو و ذرت به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تا ۳۱ اگوست به منظور تامین امنیت بازار داخلی خود با مواد غذایی کافی، متوقف خواهد کرد. روسیه همچنین صادرات شکر به کشورهای ثالث را تا ۳۱ اگوست ممنوع خواهد کرد؛ اما برخی استثناها برای کشورهای اتحادیه اروپا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و خود روسیه، وجود خواهد داشت.

کدام کشورها دیگر نفت از روسیه نمی‌خرند؟

روسیه در پی ممنوعیت غربی و تحریم های مالی بر سر حمله نظامی این کشور به اوکراین، با مشکل فروش نفت خام و فرآورده های نفتی روبه رو شده است.

آمریکا هفته جاری واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع کرد و همزمان انگلیس اعلام کرد، خرید نفت و فرآورده های نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف می کند.

اتحادیه اروپا که برای ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز و ۲۷ درصد از واردات نفت به روسیه وابسته است، در حال بحث و بررسی چگونگی قطع وابستگی به سوخت های فسیلی تولید روسیه است.

در حالی که غرب به بحث درباره محدودیت های احتمالی علیه انرژی روسیه ادامه می دهد، بعضی خریداران از دریافت نفت روسیه خودداری می کنند تا دچار مشکلات حقوقی مرتبط با تحریم ها و محدودیتهای تجاری نشوند و از لطمه دیدن شهرتشان اجتناب کنند. رویترز در گزارشی اقدامات شرکت های انرژی بزرگ در این زمینه را بررسی کرده است؛

اکوئینور

شرکت انرژی دولتی اکوئینور نروژ تجارت نفت روسیه را در راستای برنامه اش برای خاتمه فعالیت در این کشور متوقف کرده است.

انی

گروه انرژی انی که دولت ایتالیا ۳۰.۳ درصد در آن سهم دارد، ۹ مارس اعلام کرد خرید نفت روسیه را متوقف کرده است.

شل

شل که بزرگترین بازرگان نفت جهان است، هشت مارس اعلام کرد، خرید نفت روسیه را متوقف خواهد کرد و به حضور در پروژه های هیدروکربن روسیه خاتمه می دهد.

توتال انرژیز

شرکت فرانسوی توتال انرژیز هفت مارس اعلام کرد، خرید نفت روسیه را متوقف کرده است. با این حال، یکی از پالایشگاه های این شرکت در آلمان همچنان نفت روسیه را از خط لوله دریافت می کند.

بریتیش پترولیوم (BP)

غول نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم ۲۸ فوریه همه برنامه های بارگیری نفت کوره از بندر روسی تامان در دریای سیاه را متوقف کرد زیرا تحریم های غرب باعث شد فرآورده های روسی جذابیت کمتری برای خریداران پیدا کنند.

کنترل قیمت نفت با ورود طلای سیاه ایران به بازار

یک کارشناس بازار نفت با اشاره به اینکه رشد قیمت نفت در اوضاع کنونی به دلیل تنش‌های سیاسی و کاهش عرضه است، گفت: ورود نفت ایران به بازارهای جهانی می‌تواند تا حد زیادی قیمت نفت را کنترل کند. نرسی قربان امروز (جمعه) در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد، رشد قیمت نفت ادامه‌دار باشد، افزود: البته ممکن است در کوتاه مدت قیمت‌ها تا ۱۳۰ دلار در هر بشکه نیز افزایش پیدا کند. این رشد قیمت بر اثر تنش‌ها بین روسیه و اوکراین و همچنین کمبودها به دلیل جابه‌جایی منابع نفتی به اروپا اتفاق افتاده است. قربان تاکید کرد: اگر با احیای برجام، نفت ایران به بازارهای جهانی بازگردد، حدود ۲ میلیون بشکه نفت بیشتری تزریق می‌شود که می‌تواند در کنترل قیمت نفت موثر باشد. وی، طولانی‌ شدن روند دستیابی به توافق احیای برجام را یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بازار دانست و گفت: در صورت توافق ایران با توجه به ذخایر نفتی که دارد، به سرعت می‌تواند حجم زیادی نفت را راهی بازار کند.

نرخ تورم روسیه رکورد زد

آژانس آمار ملی روسیه اعلام کرد: تورم قیمت مصرف‌کننده در روسیه که طی ماه‌ها شتاب گرفته است، در ماه فوریه به بالاترین حد خود طی شش سال اخیر رسید. به نقل از بیزینس، نرخ تورم سالانه ۹.۱۵ درصدی که در ماه گذشته توسط رستات روسیه ثبت شد، اولین باری بود که از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون از ۹ درصد گذشت. قیمت مواد غذایی تقریبا ۱۱.۵ درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. نرخ تورم بیش از دو برابر هدف چهار درصدی بانک مرکزی روسیه است و این داده‌ها هنوز تاثیر تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین را منعکس نمی‌کند.

در حال حاضر تورم بالا بر قدرت خرید روس‌ها که پس‌انداز کمی دارند، ضربه زده و در ماه‌های اخیر برای مقامات دردسرساز شده است. تحریم‌های غرب احتمالا قیمت بسیاری از کالاها را حتی بالاتر می‌برد، به‌ ویژه که روبل روسیه از ابتدای سال حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و هر کالایی را که روسیه وارد کند برای مصرف‌کنندگان گران‌تر تمام خواهد شد. موسسه کاپیتال اکونومیکس اظهار کرد: اطلاعات هفتگی قیمت مصرف‌کننده منتشر شده توسط رستات برای هفته منتهی به چهارم مارس نشان می‌دهد، سقوط روبل منجر به جهش شدید ۲.۲ درصدی قیمت‌ها هفته به هفته شده است.

به گفته این موسسه، این نرخ بیش از دو برابر نرخی است که در زمان سقوط روبل در طول بحران‌های قبلی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ و در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ مشاهده شد. کاپیتال اکونومیکس می‌گوید: سقوط روبل و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تورم را در ماه‌های آینده به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. بانک مرکزی روسیه هفته گذشته در تلاش برای جلوگیری از سقوط روبل، نرخ اصلی خود را بیش از دو برابر کرد و به ۲۰ درصد رساند؛ اما سودی نداشت. با توجه به اینکه بسیاری از روس‌ها هنوز تورم مخرب دهه ۱۹۹۰ را به یاد می‌آورند، سوپرمارکت‌ها اقداماتی را برای محدود کردن افزایش قیمت مواد غذایی اساسی اعلام کرده‌اند.

+جدیدترین قیمت ها در بازار خودرو

بر اساس معاملات انجام شده امروز (۲۰ اسفند ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز بدون تغییر است. منبع: باشگاه خبرنگاران

 

نام خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۱۴۰۰ ۲۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX ۲۶۸٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو پارس ساده ۳۰۷٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو پارس (ساده) ۱۴۰۰ ۳۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۲۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۶۲٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۲۶٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار v8 ۳۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(1400 ۳۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰) ۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۳۴۳٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۵۳٫۰۰۰٫۰۰۰
 تندر۹۰ E2 ۴۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰
رانا پلاس (۱۳۹۹) ۲۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۷۴٫۰۰۰٫۰۰۰
هایما s7 توربو ۸۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰
ساینا ۱۸۸٫۰۰۰٫۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۹۵٫۰۰۰٫۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۷۶٫۰۰۰٫۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۷۸٫۰۰۰٫۰۰۰
تیبا۲ (رینگ فولادی) ۱۷۴٫۰۰۰٫۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۸۶٫۰۰۰٫۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۰ ۱۹۲٫۰۰۰٫۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) ۱٫۰۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک ۴۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰۰
ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت(۱۳۹۹)
۴۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰

جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت خودرو‌های خارجی در کشور، با نوسانات جزئی در نرخ  همراه است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
  رنو کولئوس ۲۰۱۸ ۲٫۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
رنو تلیسمان ۲۰۱۸ ۱٫۸۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
میتسوبیشی ASX فول ۲۰۱۸ ۱٫۶۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
تویوتا CH-R تمام چرخ متحرک لانچ ۲۰۱۸ ۲٫۰۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰
  تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ (الفطیم) ۳٫۹۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰
کیا اپتیما ۲۰۱۷ ۱٫۹۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰
  کیا سورنتو ۲۰۱۸ ۳٫۸۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ ۲٫۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
  هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید +GLS ۲٫۰۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰
  هیوندای النترا ۲۰۱۸ ۱٫۴۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
  هیوندای سانتافه . فول . ۶ رادار ۲٫۹۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰
لکسوس NX300 H هفت کلید ۲۰۱۷ ۴٫۷۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
نیسان جوک (اسپورت) ۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....