تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 21:10
کد خبر : 146234

کاهش مدت سربازی به ۱۲ ماه شایعه است یا واقعیت؟

کاهش مدت سربازی به ۱۲ ماه شایعه است یا واقعیت؟

روز ۳۰ مهر بود که سازمان وظیفه عمومی فراجا منتشر کرد:‌ «با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت دوره سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت ۳ ماه کاهش یافت.»  این خبری مسرت بخش برای سربازان بود. اما هنوز چند

روز ۳۰ مهر بود که سازمان وظیفه عمومی فراجا منتشر کرد:‌ «با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت دوره سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت ۳ ماه کاهش یافت.»

 این خبری مسرت بخش برای سربازان بود. اما هنوز چند روزی از تصویب آن نگذشته بود که خبری با مضمون کاهش مدت سربازی به ۱۲ ماه مشروط بر تصویب مصوبه در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان از سوی مصوبه کمیسیون تلفیق در رسانه ها منتشر شد.

در ادامه انتشار خبر، محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه توتیئر خود نوشت: «با پیگیری و تلاش‌های آقای قالیباف در مجلس یازدهم، بعد از افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازان در ۳ سال اخیر، امروز با تصویب حکمی در کمیسیون تلفیق برنامه، در بخش‌های زیر گام مهمی در راستای اصلاح فرآیند سربازی برداشته شد. کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه، تعیین معافیت مشمولان ۳۰ سال دارای دو فرزند و بیشتر و تکلیف دولت به تعیین وضعیت مشمولان غایب.»

به گزارش اقتصاددان به نقل از همشهری ، اما نکته قابل توجه اینکه اخبار حوزه سربازی در حیطه اختیارات مقام معظم رهبری فرمانده کل قواست و از سوی نیروهای مسلح دنبال می شود. همچنین باید توجه داشت، ورود به این موضوع بدون اجازه مقام معظم رهبری با قانون اساسی مغایرت دارد. بنابراین می توان گفت، کم شدن مدت سربازی، شایعه ای بیش نبوده و تاکنون تصمیمی درباره زمان خدمت سربازی گرفته نشده است.

طبق آخرین مصوبه تعیین شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، مدت زمان سربازی بین ۱۴ تا ۲۱ ماه در نظر گرفته شده که البته به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی محل خدمت سربازی مربوط می شود. چنانچه خدمت سربازی در مناطق محروم یا مرزی باید، زمان سربازی از ۱۷ به ۱۴ ماه کاهش پیدا می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....