تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 13:30
کد خبر : 95637

چرا نفت ایران، ارزان‌ترین قیمت را در دنیا دارد؟

چرا نفت ایران، ارزان‌ترین قیمت را در دنیا دارد؟

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: با توجه به اینکه در سال آینده میلادی شرایط جهان تغییر خواهد کرد، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ قیمت جهانی نفت به بیش از ۹۰ دلار نرسد. اقتصاددان: محمدعلی خطیبی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه قیمت نفت ایران

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: با توجه به اینکه در سال آینده میلادی شرایط جهان تغییر خواهد کرد، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ قیمت جهانی نفت به بیش از ۹۰ دلار نرسد.

اقتصاددان: محمدعلی خطیبی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه قیمت نفت ایران حدود پنج تا هشت دلار ارزان‌تر از متوسط قیمت نفت اوپک است، گفت: قیمت جهانی نفت با توجه به کیفیت و بازار عرضه آن تغییر می‌کند.

وی تصریح‌کرد: ایران هفت نوع نفت خام صادراتی دارد و قیمت هرکدام از این نفت‌ها متفاوت است. بنابراین ایران در ازای فروش انواع نفت، رقم متفاوتی دریافت می‌کند.البته این تمام ماجرا نیست و ایران نفت خام را با ۱۰ درصد تخفیف به چین می‌فروشد.

نماینده سابق ایران در اوپک تصریح‌کرد: ورود نفت به کانال ۲۰۰ دلار بعید است و احتمالا قیمت جهانی نفت تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۹۰ دلار برسد که البته این قیمت در سال بعدی، کاهش پیدا می‌کند. سال ۲۰۲۲ شرایط به دلیل افزایش تقاضا خاص است و امکان دارد این وضعیت ادامه پیدا نکند.

خطیبی اضافه‌کرد: نباید از ذکز این نکته مهم غافل شویم که قیمت جهانی نفت تابع عرضه و تقاضا است و اگر میزان تقاضا بیش از حد باشد و عرضه نتواند جوابگوی آن باشد به طور قطع قیمت جهانی نفت افزایش خواهد داشت البته، افزایش میزان تقاضا در سال جاری میلادی بیشتر از ۵ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....