تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 20:17
کد خبر : 115707

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند ۳ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۳ روز پیش تا ۲,۱۱۰,۶۰۰ تومان رسیده بود، امروز با رشد ۱.۹۱ درصدی به ۲,۱۵۱,۹۰۰ تومان رسید.  در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۳ بهمن، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم به ۲ میلیون و

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند ۳ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۳ روز پیش تا ۲,۱۱۰,۶۰۰ تومان رسیده بود، امروز با رشد ۱.۹۱ درصدی به ۲,۱۵۱,۹۰۰ تومان رسید.

 در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۳ بهمن، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم به ۲ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید .

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون تومان تعیین شد و به فروش رسید .

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۹ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۶۶ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

به گزارش اقتصاددان به نقل از نبض بازار ،  تحلیلگران بازار معتقدند این افزایش قیمت طلا و سکه در بازار با توجه به انتظارات تورمی طبیعی است. آنها می‌گویند روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که این فلز خوش رنگ را در مسیر افزایش قرار داده است.

برخی معامله‌گران نیز می‌گویند اگر دخالت بازارساز نبود قیمت ارز از بازار طلا جا نمی‌ماند. این روند افزایشی حباب سکه، سیگنال افزایش قیمت برای دلار است. امروز حباب تمام قطعات سکه افزایشی بود و باعث شد حباب سکه امامی به کانال پنج میلیون تومانی نزدیک شود.

میثم رادپور، تحلیلگر بازار‌های مالی درباره قیمت طلا و سکه در بازار گفت: قیمت طلا و سکه متاثر از دلار داخلی و طلای جهانی است. با این تصور که چشم‌انداز دلار افزایشی است. انس طلای جهانی نیز پتانسیل‌های ورود به محدوده ۱۹۰۰ دلار را دارد؛ بنابراین قیمت طلا به ریال نیز صعودی است.

او با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم به صورت دقیق در مورد چند ماه آینده صحبت کنیم خاطر نشان کرد: «اکنون قیمت دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم در اوج است. باید آماده صعود قیمت دلار بیشتر از قبل باشیم و روند آن بر قیمت طلا نیز تاثیر می‌گذارد.»

این کارشناس بازار معتقد است: انس طلای جهانی در مقطع فعلی، در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی در قیمت طلا در ایران نبوده است.

رادپور تاکید کرد: «درباره بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تحلیل توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند، طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.

با وجود اثرپذیری قیمت طلا و سکه به طور سنتی از بازار ارز، در هفته گذشته قیمت این فلز گران بها مستقل عمل کرده و روند افزایشی داشته است. هر چند به اعتقاد فعالان بازار، این روند صعودی چندان قابل توجه نبود، اما باید تاکید داشت که قیمت دلار دستوری کنترل شده است و بازار طلا و سکه از اقدامات دستوری پیروی نمی‌کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....