تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 21:26
کد خبر : 153804

سرایت گرمای بازار دلار به تالار شیشه‌ای

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

تالار شیشه‌ای بی‌اعتنا به تنش‌های نظامی منطقه در آخر هفته، به مسیری که در روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده بود، پایبند ماند. بازار سهام در روز آغازین هفته نیز نشانه‌های مثبتی بروز داد که اهالی بازار را به تداوم رشد شاخص‌های بورسی امیدوار نگه داشت. در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار

تالار شیشه‌ای بی‌اعتنا به تنش‌های نظامی منطقه در آخر هفته، به مسیری که در روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده بود، پایبند ماند. بازار سهام در روز آغازین هفته نیز نشانه‌های مثبتی بروز داد که اهالی بازار را به تداوم رشد شاخص‌های بورسی امیدوار نگه داشت.

در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰٫۴۴ درصد، معادل ۹ هزار و ۵۱۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۱۸ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۰٫۱۲ درصدی (معادل ۹۲۱ واحد)، در پله ۷۶۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با رشد ۶۲ واحدی، در سطح ۲۶ هزار و ۳۳۷ واحدی باقی ماند.

گپ میان رشد دو نماگر اصلی بازار، به واسطه اقبال اهالی بازار سرمایه نسبت به سهام دلاری بورس بود که عمدتا نمادهای شاخص‌ساز بازار را تشکیل می‌دهند.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، ۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز هفته را هم ۱۰ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....