تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 22:01
کد خبر : 160609

بازار سهام در مدار صعودی قرار می‌گیرد؟

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

رفع اختلال هسته معاملاتی فرابورس، پویایی را به جریان معاملات بازار سهام بازگرداند. کلیت بازار در روز میانی هفته مثبت بود و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هزار و ۳۳۹ واحد افزایش یافت. در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰٫۰۶ درصدی، معادل هزار و ۳۳۹ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح

رفع اختلال هسته معاملاتی فرابورس، پویایی را به جریان معاملات بازار سهام بازگرداند. کلیت بازار در روز میانی هفته مثبت بود و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هزار و ۳۳۹ واحد افزایش یافت.

در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰٫۰۶ درصدی، معادل هزار و ۳۳۹ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۶۳ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۰٫۱۳ درصدی (معادل ۹۴۷ واحد)، تا پله ۷۳۷ هزار واحدی افت کرد.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز میانی هفته را هم ۱۲٫۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس، خبر از ورود ۱۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....