تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 21:55
کد خبر : 156651

کانال تاریخی ۲.۱ میلیونی شاخص کل از دست رفت!

پیش بینی بورس سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

پیش بینی بورس سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

همان‌طور که انتظار می‌رفت خبردرمانی‌ها نتوانست رویکرد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بورسی را عوض کند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت دماسنج‌های تالار شیشه‌ای به ریل صعودی خود، اقدامات عملی و افزایش چشمگیر ارزش معاملات نیاز است.  ارزش معاملات در کریدور چهار هزار میلیارد تومانی، متناسب با ارزش بازار نمادهای شاخص‌ساز نیست. بر همین اساس، معامله‌گران شانس کمتری

همان‌طور که انتظار می‌رفت خبردرمانی‌ها نتوانست رویکرد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بورسی را عوض کند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت دماسنج‌های تالار شیشه‌ای به ریل صعودی خود، اقدامات عملی و افزایش چشمگیر ارزش معاملات نیاز است.

 ارزش معاملات در کریدور چهار هزار میلیارد تومانی، متناسب با ارزش بازار نمادهای شاخص‌ساز نیست. بر همین اساس، معامله‌گران شانس کمتری را برای تحرک این دست از نمادها در نظر می‌گیرند. بنابراین تقاضا برای نمادهای متوسط و کوچک کمی بیشتر از نمادهای بزرگ بازار است.

در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۰۸ درصد، معادل هزار و ۷۰۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۸ هزار و ۴۷۱ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۰٫۲ درصدی (معادل هزار و ۴۵۵ واحد)، در پله ۷۳۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس اما با افت ۰٫۱۱ درصدی، معادل ۲۷٫۲۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۵ هزار و ۴۷۷ واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، چهار هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سومین روز هفته را هم ۶٫۷ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه، خبر از ورود ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....