تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 22:56
کد خبر : 24159

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۸ آبان

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۸ آبان

سکه به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد؟ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما روند نزولی قیمت‌ها کمی کند خواهد شد. قیمت دلار در صرافی ملی نسبت به روز گذشته  ۱۸۵۰ تومان کاهش یافت و به ۲۴ هزار

سکه به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما روند نزولی قیمت‌ها کمی کند خواهد شد.

قیمت دلار در صرافی ملی نسبت به روز گذشته  ۱۸۵۰ تومان کاهش یافت و به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. با ریزش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز در بازارهای داخلی واکنش نشان دادند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران سه مولفه در کاهش قیمت طلا نقش دارد؛ نخستین مولفه کاهش حدود دو هزار تومانی قیمت دلار است. دومین مولفه این است که متقاضیان خرید طلا و سکه از بازار عقب‌نشینی کردند و فعلا خرید و فروش در بازار طلا راکد است. سومین مولفه که این روزها نقش مهمی در واکنش قیمت‌ها داشته انتخابات آمریکاست.

به گفته ابراهیم محمدولی پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته با نوسان‌های جزئی همراه باشد. با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است اما روند کاهش قیمت کمی کند خواهد بود.

چرا قیمت انس جهانی بالا رفت؟

با توجه به نزدیک‌تر شدن به نتیجه نهایی انتخابات، این نخستین بار است که یک مقام رسمی از کاهش شتاب قیمت طلا و سکه خبر می‌دهد؛ چرا که انس جهانی در بازارهای بین‌المللی نیز نسبت به روز پنج‌شنبه ۳۲ دلار افزایش را نشان می‌دهد.

یعنی در دو روز گذشته قیمت انس جهانی طلا یک هزار و ۹۱۸ دلار بوده این در حالی است که امروز انس جهانی در بازارهای بین‌المللی با قیمت یک هزار و ۹۵۰ دلار در حال معامله است.

البته در این رابطه اقتصادنیوز هم نوشت: «برای سرمایه‌گذاران انتخاب بایدن به معنای محرک‌های مالی بیشتر کووید ۱۹ و سیاست‌های زیرساختی پرهزینه است، که به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه خرید طلا برای فرار از آن منجر می‌شود. تحلیل‌گران پیش‌بینی‌ می‌کنند که اگر در طول ۲ روز تعطیلی بازار‌ها، نتایج نهایی انتخابات به نفع بایدن رقم خورد، قیمت آن در آغاز هفته کمی افزایش می‌یابد و به سقف قبلی ۲۰۰۰ دلار نزدیک شود.»

انواع سکه چقدر ارزان شد؟

رئیس اتحادیه طلا با اشاره به قیمت طلا و انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار روز پنج‌شنبه با قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان معامله شد این در حالی است که امروز با ۷۵ هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید اما بیشترین کاهش قیمت (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) را نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه داشت. این سکه روز پنج‌شنبه با قیمت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد اما امروز سکه طرح جدید با قیمت ۱۲ میلیون تومان فروخته شد.

نیم سکه و ربع سکه هر یک با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داد و ستد شدند. سکه گرمی هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....