تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 12:21
کد خبر : 157373

سامسونگ رقابت را به اپل باخت+ اینفوگرافیک

پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ مشخص شد

پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ مشخص شد

با وجود اینکه رقابت در بازار گوشی‌های موبایل این روزها به دو کمپانی اپل و سامسونگ خلاصه می‌شود، اما نکته جالب توجه اینجاست که در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ، سامسونگ نماینده‌ای در ۱۰ محصول اول ندارد. اقتصاددان: در چهار دهه تلفن‌های همراه از چیزی شبیه آجر سنگین به دستگاه های مدرن و زیبا تبدیل شده‌اند.

با وجود اینکه رقابت در بازار گوشی‌های موبایل این روزها به دو کمپانی اپل و سامسونگ خلاصه می‌شود، اما نکته جالب توجه اینجاست که در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ، سامسونگ نماینده‌ای در ۱۰ محصول اول ندارد.

اقتصاددان: در چهار دهه تلفن‌های همراه از چیزی شبیه آجر سنگین به دستگاه های مدرن و زیبا تبدیل شده‌اند. در سال ۲۰۲۱ جهان ۷٫۱ میلیارد کاربر تلفن همراه داشت که تقریبا ۹۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌داد. تلفن همراه اکنون یکی از فراگیرترین فناوری های بشری است. اما در فهرست پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی تاکنون هر دو نوع قدیمی و مدرن از موفقیت برخوردار بوده‌اند.

نوکیا ۱۱۰۰ در صدر فهرست پرفروش ترین گوشی های تاریخ قرار قرار دارد که فروش بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه را در شش سال اول تولید به ثبت رساند. نوکیاهای ارزان قیمت در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ عرضه شدن برای مشتریان رو به رشد در کشورهای در حال توسعه ساخته شدند.

اما رده سوم این فهرست به کمپانی اپل اختصاص دارد که حضوری قدرتمند در عرصه تولید گوشی های هوشمند داشت و همین رویکرد هم باعث شده است تا در جمع پرفروش ترین گوشی های تاریخ، عنوان سوم را با اپل ۶ از آن خود کند.

نکته جالب توجه اما اینجاست که در سال ۲۰۰۹ فروش آیفون تنها ۲۵ درصد به درآمد این شرکت کمک می کرد، موضوعی که باعث شد تا مدیران این کمپانی تصمیم به تغییر سیاست گذاری های این شرکت در تولید گوشی های تلفن همراه بگیرند؛ روندی که در سال ۲۰۲۳ به نتیجه رسید و گوشی های آیفون پیش از نیمی از درآمد ۳۸۳ میلیارد دلاری اپل تامین کردند.

بدون شک بازار تلفن همراه این روزها در سیطره دو قدرت دنیای الکترونیک یعنی اپل و سامسونگ قرار دارد و بازیگردان های اصلی این معرکه این دو کمپانی هستند. اتفاقی که باعث شده تا همواره شاهد رقابتی جذاب میان آن ها و علاقه مندان شان باشیم. دو کمپانی که در حوزه تجاری رویکرد متفاوتی را دنبال می کنند و هر کدام متمرکز بر یک رویکرد مشخص در این صنعت پیش می روند.

به گزارش تجارت فردا، آمار فروش سامسونگ غول الکترونیکی کره ای ضعیف نیست و مدل های تجاری دو شرکت کاملا متفاوت است. اما دستگاه های پرچمدار آن ها به طور معمول در برابر یکدیگر قرار می گیرند و در این تقابل سامسونگ در دو محور عمر باتری و تعدد مدل ها، برنده گزینه های میان رده و پایین رده است و اپل در بهینه سازی و امنیت برنده می شود. اپل بر بازار گوشی های هوشمند آمریکا با سهمی در حدود ۵۲ درصد در بازار حکمرانی می کند و سامسونگ با ۲۲ درصد سهم بازار جهان در مقایسه با اپل در سطح جهانی برتری قرار دارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ مشخص شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....