تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 8:41
کد خبر : 40218

نکاتی در باب حواشی یادداشت ابوالفضل بابادی شوراب

نکاتی در باب حواشی یادداشت ابوالفضل بابادی شوراب

با عرض سلام و ادب، خدمت سروران گرامی مطلبی با تیتر *چرا شعور مردم به سخره گرفته می شود* توسط اینجانب نگارش و در فضای مجازی و رسانه ای انتشار یافت، تا برخی افراد خاص! بدنبال تحمیق جامعه لر نباشند، اما گویی اینان در مسیر خود مصمم تر هستند! اول؛ یادداشت بنده نقدی به مطلب

با عرض سلام و ادب، خدمت سروران گرامی

مطلبی با تیتر *چرا شعور مردم به سخره گرفته می شود* توسط اینجانب نگارش و در فضای مجازی و رسانه ای انتشار یافت، تا برخی افراد خاص! بدنبال تحمیق جامعه لر نباشند، اما گویی اینان در مسیر خود مصمم تر هستند!

اول؛ یادداشت بنده نقدی به مطلب *اهواز به تهران ۲۰۰ کیلومتر نزدیک می شود، اگر عزم و همدلی باشد* که در آن ادعا شده بود که اراده ای دولتی برای ایجاد بزرگراه اهواز_تهران از مسیر لالی_الیگودرز شکل گرفته، وگرنه اگر دولت پول زیادی در دست و بالش مانده و یا بخش خصوصی می خواهد پولش را در دریا بریزد و یا عده ای از قِبّل بودجه…به حکم اختیار، مختارند!!!

دوم؛ مسئله این است که جاده لالی_الیگودرز اگر هم ساخته بشود برای دسترسی به سد لیرک بوده و احتمالا، دولت می خواهد منت آن را سر مردم لربختیاری بگذارد و برخی دوستان قلم بدست نیز با هماهنگی…

سوم؛ این طرح از لحاظ زیست محیطی و صدمه زدن به اکو سیستم منطقه بررسی نگردیده و فاقد توجیه بوده و طبق بند دوم صرفا علت اصلی آن دسترسی به سد لیرک می باشد و مقایسه آن با آزاد راه چهاربانده خلیج فارس مضحک بنظر می رسد.

چهارم؛ چطور وقتی دولت از ساخت یک کارخانه پفک سازی عادی برای لالی و الیگودرز دریغ می کند، برای خواسته مردم جاده می سازد؟ آن هم جاده چهاربانده و آزادراه و بزرگراه؟برای جایگزین کردن با جاده خلیج فارس؟ که با سرمایه هنگفت بخش خصوصی و دولتی ساخته شده است!

پنجم؛ جاده لالی الیگودرز چون جاده روستایی درجه سه است، در صورت هزینه های هنگفت که توجیه اقتصادی نیز ندارد، همچون مسیر مسجدسلیمان کوهرنگ خواهد شد که صرفا برای دسترسی مردم محلی و منطقه خوب است.

ششم؛ اگر دولت یک جاده عادی برای دسترسی مردم منطقه و روستا و رونق آنجا بسازد، خدا را شکر می کنیم و از دولت سپاسگزار خواهیم بود، اما برخی چرا توقعات را بالا برده و زمینه سرخوردگی جامعه بخاطر عدم برآورده شدن همین توقعات را ایجاد می کنند؟

هفتم؛ دوستان قلم بدست و برخی کاسه داغ تر از آش اینان، چرا بجای تمرکز بر این جاده، پیگیر بهسازی جاده اهواز_ مسجدسلیمان و اهواز_هفتکل_باغملک_ایذه نیستند؟ آیا سنگ بزرگ نشانه نزدن نیست؟ آیا صرفا رپرتاژ و تبلیغ برای استانداری که عمرش ۶ ماه می باشد، نبوده است؟

در پایان بنده نیز لربختیاری هستم و به تبار و هویتم عِرق دارم و همین نگاه باعث می شود بعنوان یک شهروند و عضوی از همین جامعه، دیدگاهم را بیان کرده و به برخی افراد اجازه سوءاستفاده از احساسات و هیجانات قومی ایل و تبارم برای اهدافی خاص را ندهم! وگرنه مشتاقم ببینم دوستان بلوف نمی زنند و آیا چنین آزادراهی قابل ساخته شدن است؟

ابوالفضل بابادی شوراب
مهندس عمران، کارشناس ارشد سازه های آبی و عضو شورای سیاستگذاری رسانه کشوری اقتصاددان و…

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....