تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 19:32
کد خبر : 137848

نرخ خوراک تا پایان برنامه هفتم به فرمول برگشت

نرخ خوراک تا پایان برنامه هفتم به فرمول برگشت

وزیر اقتصاد از بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول، تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد.  احسان خاندوزی در خصوص خبر خوش بورسی که قرار بود اعلام شود، گفت: این خبر در خصوص تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مصوبه قبلی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اصلاح شد، افزود: در

وزیر اقتصاد از بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول، تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد.  احسان خاندوزی در خصوص خبر خوش بورسی که قرار بود اعلام شود، گفت: این خبر در خصوص تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مصوبه قبلی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اصلاح شد، افزود: در تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال دولت مکلف شده بود حدود ۲۷۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز، سوخت و خوراک و امثالهم کسب درآمد کند؛ اما دستیابی به این رقم نیازمند قیمتی شبیه مصوبه‌ای بود که در انتهای خردادماه در هیات وزیران مصوب و ابلاغ شد. وی ادامه داد: این مصوبه از دو جهت مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات قرار گرفت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم  ،  اول از جهت مُهر محرمانه‌ای که به اشتباه بر روی این مصوبه درج شده بود؛ و دوم از جهت زمان اجرا که به جای ابتدای فروردین از روز ابلاغ مصوبه یعنی پایان خردادماه در نظر گرفته بود. سخنگوی اقتصادی دولت گفت: هیات دولت نه تنها این دو ایراد هیات تطبیق را رفع کرد، بلکه با هدف اینکه در عمل نشان دهد هیات دولت مساله چشم‌انداز با ثبات و سودآوری صنایع را بیش از تامین بودجه خود در اولویت دارد، در مصوبه پیشین خود تجدید نظر کرد؛ به این نحو که در مصوبه نهایی که به هیات تطبیق مصوبات مجلس ارسال خواهد شد نرخ خوراک بر اساس فرمولی که از سال ۹۴ تا یک سال قبل، تعیین می‌شد به همان فرمول و با محاسبه سقف قیمت گاز صادراتی ایران برگشت. سخنگوی اقتصادی دولت افزود: برای آنکه گام مهم‌تر پیش‌بینی‌پذیری آینده برداشته شود این مصوبه را تا پایان برنامه هفتم توسعه تمدید کردیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....