تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 - 20:38
کد خبر : 76003

مولدسازی دارایی دولتی و پوشش کسری بودجه دو مقوله متفاوت

مولدسازی دارایی دولتی و پوشش کسری بودجه  دو مقوله متفاوت

راهکار مولدسازی و راهکار پوشش کسری بودجه دولت دو مسئله متفاوت از هم است. به نظر می‌رسد دولت نباید این میزان پول را از محل مولدسازی پیش‌بینی کند؛ از سوی دیگر دولت باید کوشش کند تا توان و تعهد سیاسی لازم را در مدیریت ساختاری و مکانیزم دارایی‌ها در کوتاه‌مدت را بهبود قابل‌توجهی ببخشد. اقتصاددان:

راهکار مولدسازی و راهکار پوشش کسری بودجه دولت دو مسئله متفاوت از هم است. به نظر می‌رسد دولت نباید این میزان پول را از محل مولدسازی پیش‌بینی کند؛ از سوی دیگر دولت باید کوشش کند تا توان و تعهد سیاسی لازم را در مدیریت ساختاری و مکانیزم دارایی‌ها در کوتاه‌مدت را بهبود قابل‌توجهی ببخشد.

اقتصاددان: موارد مختلفی را می‌توان بر اساس تجارب سایر کشورها پیشنهاد کرد؛ ممکن است تأسیس یک صندوق ثروت ملی برای مدیریت دارایی‌های دولت مناسب باشد؛

تأسیس سازمانی که توانمندی و تمرکز براین موضوع را به صورت هم‌زمان دنبال کند؛ چراکه مولدسازی باید توسط متخصصان رشته اقتصاد و مالی دنبال شود لذا جایی مدیریت این مسئله باید به دست کارشناسان فن باشد و اینکه مسائل مالکیتی و حقوقی در کوتاه‌مدت حل‌وفصل شود یا به‌صورت یک لایحه مجزا عنوان و احکام اجرایی آن در بودجه لحاظ شود تا حل مشکلات ناشی از قوانین و مقررات آسان‌تر شود. به نظر می‌رسد دولت با بسیاری از قوانین و مقررات مشکل‌زا رو به رواست؛ ازاین‌جهت سردرگم است و نمی‌داند چه‌کاری باید صورت دهد تا موانع حقوقی مولدسازی برداشته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....