تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 20:32
کد خبر : 144118

موافقان و مخالفان تشکیل سازمان ملی مهاجرت چه گفتند؟

موافقان و مخالفان تشکیل سازمان ملی مهاجرت چه گفتند؟

  اقتصاددان  : مخالف تشکیل سازمان ملی مهاجرت بر هزینه‌بر بودن توسعه تشکیلات دولت و مغایرت آن با اصول قانون اساسی استناد کرد و موافق تشکیل سازمان ملی مهاجرت، سازماندهی امور مهاجرین در یک سازمان واحد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر قلمداد کرد. محمدحسین فرهنگی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و به عنوان مخالف بندی

  اقتصاددان  : مخالف تشکیل سازمان ملی مهاجرت بر هزینه‌بر بودن توسعه تشکیلات دولت و مغایرت آن با اصول قانون اساسی استناد کرد و موافق تشکیل سازمان ملی مهاجرت، سازماندهی امور مهاجرین در یک سازمان واحد را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر قلمداد کرد.

محمدحسین فرهنگی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و به عنوان مخالف بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به تشکیل سازمان ملی مهاجرت بازمی‌گشت، بیان کرد: مخالفت بنده مغایرت این بند با اصل ۷۵ است؛ چرا که این بند منجر به توسعه تشکیلات دولت می‌شود و سازمان جدید ایجاد می‌کند که با سیاست‌های مقام معظم رهبری در تضاد است. این بند توسعه دولت را به همراه دارد و ابعاد آن نیز مشخص نیست. معلوم نیست که این سازمان صرفا در مرکز کشور ایجاد می‌شود یا در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد شد و لذا بنده بر این اساس با این بند مخالف هستم.

محمد وحیدی به عنوان موافق این بند که به تشکیل سازمان ملی مهاجرت باز می‌گشت، بیان کرد: همکاری بین دستگاهی در ساماندهی اتباع خارجی منجر به ایجاد زمینه‌ای مناسب در امنیت داخلی خواهد شد. سازمان ملی مهاجرت قبلا بین وزارت کشور تشکیل شد اما نتوانست آن طور که باید ساماندهی امور مهاجرین و اتباع خارجی را در عمل به وجود آورد. با تشکیل این سازمان ورود و خروج و خدماتی که به اتباع خارجی ارائه می‌شود در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی قابل شناسایی بوده و به صورت برخط ثبت می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: هر فردی که از هر کشوری وارد کشور می‌شود مشخص است که در کجا استقرار پیدا می‌کند و به چه کاری مشغول می‌شود. تشکیل این سازمان برای امنیت کشور حائز اهمیت است. فقدان این سازمان در سال‌های گذشته برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است.

محسن نجفی‌خواه به عنوان نماینده دولت در دفاع از این بند از لایحه برنامه هفتم که به تشکیل سازمان ملی مهاجرت باز می‌گشت، تاکید کرد: در شورای عالی اداری دولت بر ضرورت تشکیل این سازمان اشاره شده است و اکنون در قالب این لایحه این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح است. شرایط مهاجرین به ویژه مهاجران غیرقانونی نیازمند سازماندهی اساسی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مهاجر در کشور داریم و بیش از ۱۰ مرجع برای این مهاجران کد و شناسه صادر می‌کنند. از وزارت کار گرفته تا نیروی انتظامی هر کدام برای این افراد کارت یا اسنادی صادر می‌کنند. هدف ما از تشکیل سازمان ملی مهاجرت حاکمیت واحد ذیل وزارت کشور براین موضوع بوده تا اتباع خارجی ساماندهی شوند. هدف ما حل و فصل امور مهاجران بوده چرا که شرایط فعلی زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان ملی مهاجرت موافقت کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....