تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1400 - 11:11
کد خبر : 81082

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد. میرهاشم موسوی درباره وام بازنشستگان گفت: یکی از خدماتی که می‌تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض‌الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی درباره وام بازنشستگان گفت: یکی از خدماتی که می‌تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض‌الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت نیز تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است. ما توسعه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

مبلغ وام بازنشستگان چقدر می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در امسال این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش‌بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

تبعیض میان بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی

دی‌ماه امسال، وام دوازده میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری پرداخت شد؛ رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در پاسخ به این سوال که چقدر امیدواری وجود دارد سال آینده مبلغ وام بازنشستگان کارگری افزایش یابد و به سطح بازنشستگان دولت برسد؛ می‌گوید: متاسفانه وام بازنشستگان کشوری همیشه بیشتر از وام پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است؛ همانطور که می‌دانیم سال گذشته وام بازنشستگان کارگری فقط ۵ میلیون تومان بود که با پیگیری‌های کانون عالی بازنشستگان و رایزنی‌هایی که با بانک رفاه صورت گرفت، این وام امسال به ۷ میلیون تومان رسید که البته بدون تردید بسیار کم و ناچیز است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....