تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 17:12
کد خبر : 144300

مازاد عرضه کم سابقه در بورس تهران

مازاد عرضه کم سابقه در بورس تهران

امروز مجموع ارزش صف‌های فروش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های خرید بود. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۱ هزار و ۷۲۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با

امروز مجموع ارزش صف‌های فروش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های خرید بود.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۱ هزار و ۷۲۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۹ هزار و ۷۷۱ واحد در رقم ۶۷۶ هزار و ۱۳۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۲۹۶ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با نزول ۲ هزار و ۳۳۲ واحد به سطح ۱۱۹ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز فولاد، شبندر، پارس و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، بوعلی و پاکشو از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، آریا و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای نیان، سپیدار و توسن بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، خاور و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بود که ۲۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش۱۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۲۸ نماد صف خرید داشتند و ۱۲۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۶۸ درصدی به ۵۸۵ میلیارد تومان رسید.

مازاد عرضه کم سابقه در بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....