تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 11:15
کد خبر : 132932

قیمت سکه تغییر کرد

قیمت سکه تغییر کرد

نکته مهم بازار سکه این بود که قیمت خرید این فلز گران بهای داخلی ۲۸ تیرماه مرز ۲۷ میلیونی را از دست داده بود و بر روی پله نهم کانال ۲۶میلیون تومان ایستاد. اقتصاددان: وضعیت بازار امامی چهارشنبه ۲۸تیر ماه قرمز شد.آنطور که معامله گران مدعی بودند قیمت سکه دیروز مرز حمایتی ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار

نکته مهم بازار سکه این بود که قیمت خرید این فلز گران بهای داخلی ۲۸ تیرماه مرز ۲۷ میلیونی را از دست داده بود و بر روی پله نهم کانال ۲۶میلیون تومان ایستاد.

اقتصاددان: وضعیت بازار امامی چهارشنبه ۲۸تیر ماه قرمز شد.آنطور که معامله گران مدعی بودند قیمت سکه دیروز مرز حمایتی ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان را از دست داد و با کاهش تقریبا ۳۵۰هزار تومانی تا محدوده ۲۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان پایین آمد.

قیمت خرید سکه کانال عوض کرد

نکته مهم بازار سکه این بود که قیمت خرید این فلز گران بهای داخلی چهارشنبه مرز ۲۷ میلیونی را از دست داده بود و بر روی پله نهم کانال ۲۶میلیون تومان ایستاد.

ریزش قیمت سکه امامی در بازار دیروز در حالی اتفاق افتاد که قیمت اونس طلا بین ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ دلار در حال معامله بود.

توجه سکه بازان به نرخ دلار

با این حال سکه بار دیگر نشان داد که عامل مهم در جهت گیری نرخ سکه، نوسانات بازار دلار است.

طبق ادعای معامله گران دیروز نرخ دلار در هرات در سراشیبی افتاد و مرز ۴۸هزار و ۵۰۰ تومان شکسته شد.هر برگ اسکناس آمریکایی در هرات دیروز با نوسان کاهشی تقریبا ۳۰۰تومانی تا محدوده ۴۸ میلیون و ۲۵۰تومان پایین آمد.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز با افت تقریبا ۶۰ تومانی در حدود ۱۳ هزارو ۴۰۰تومان به فروش رسید.

این دو عامل باعث شد نرخ دلار در تهران هم مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست دهد و تا نیمه کانال ۴۸هزار تومان عقب نشینی کند.

سیگنال‌عراق به بازار ارز

پس از سفر وزیر خارجه عمان به ایران در روز دو‌شنبه، رویترز در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی معافیت ۱۲۰ روزه به عراق اجازه داده است تا پول برق ایران را به حساب بانک غیرعراقی واریز کند. عراق به برق و گاز ایران وابسته است و در صورت قطعی گاز نیز در تولید برق داخلی به مشکل برمی‌خورد. چندی پیش دولت عراق اعلام کرده بود که به جای هزینه گاز ایران نفت به ایران خواهد داد ولی آنطور که معلوم است مشکل برق عراق برطرف نشد. هرچند گفته می‌شود که ایران همچنان برای استفاده از پول خود در بانک غیر عراقی هم فقط می تواند کالاهای غیر تحریمی با مجوز آمریکا تهیه کند، ولی همانطور که در گذشته آزادی سه میلیارد دلار نشانه ای از بهبود روند مذاکرات بوده است، ارایه چنین مجوزی از سمت ایالات متحده به عراق آن هم یک روز پس از سفر وزیر خارجه عمان به ایران می تواند به معنای پیشرفت در مذاکرات غیر رسمی باشد.

چراغ سبزی که رویترز به دلار نشان داده در صورتی که ادامه دار باشد و سیگنال های بیشتری در مورد کاهش تنش منتشر شود می تواند کاهش دوباره دلار را رقم بزند.

با این حال عصر دبروز رسانه ها اعلام کردند روزنامه آمریکایی وال‌ استریت‌ ژورنال ادعا کرده که آمریکا ۱۴ بانک عراقی را به بهانه معامله دلاری با ایران تحریم کرده است.خبری که ممکن‌ است مورد توجه معامله گران دلار قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....