تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 20:42
کد خبر : 150910

سکه در مرز حساس

قیمت دلار غیر رسمی سقف شکست

قیمت دلار غیر رسمی سقف شکست

قیمت دلار مبادله ای در بازار امروز به سقف ۱۴۰۲ رسید اما در بازار آزاد قیمت دلار و درهم نزولی شد. قیمت سکه امامی هم نسبت به دیروز ثابت ماند. اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه شاهد قدرت نمایی جناح کاهشی بود. آن طور که معامله گران می گفتند فشار فروش

قیمت دلار مبادله ای در بازار امروز به سقف ۱۴۰۲ رسید اما در بازار آزاد قیمت دلار و درهم نزولی شد. قیمت سکه امامی هم نسبت به دیروز ثابت ماند.

اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه شاهد قدرت نمایی جناح کاهشی بود. آن طور که معامله گران می گفتند فشار فروش در معاملات نقدی امروز اندکی بالا بود و اسکناس آمریکایی در سراشیبی افتاد. طبق ادعای آنها نرخ دلار تهران در شروع به کار امروز با ۵۰ هزار و ۳۰ تومان بازگشایی شد و در ظهر به ۵۰ هزار تومان رسید. این قیمت درحالی است که روز قبل نرخ دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شده بود.تحلیلگران اقتصادی می گفتند که دلار در یک ماه اخیر با سیاست های نهاد مرکزی بازار ساز ۴ میخ شده و باید به زودی تعیین تکلیف کند.

از نگاه فعالان اقتصادی یکی از کاهش قیمت دلار ناشی از افت نرخ حواله درهم بود. قیمت درهم روز گذشته ۳۰ تومان و امروز ۴۰ تومان عقب نشینی کرد و در حدود ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. از سوی دیگر معامله گران هرات هم به تهران سیگنال نزول صادر کردند و همین امر موجب شد قدرت کاهشی ها تهران زیاد شود. نرخ دلار هرات امروز یبا ۴۹ هزار و ۹۲۰ تومان فعالیت کاری خود را شروع کرد و ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش از مرز حساس ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان پایین آمد و با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید . این قیمت نسبت به روز قبل ۱۰۰ تومان نوسان نزولی را نشان می دهد.

با اینکه بازار غیر رسمی قیمت دلار و درهم نزولی بود اما در بازار رسمی سرنوشت نرخ دلار جور دیگر رقم خورد. قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز افزایشی بوده وبه سقف خود از ابتدای سال جاری رسید. به عبارت دیگر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش قابل توجه ۱۲۵ تومانی نسبت به روز گذشته در سطح ۴۲ هزار و ۹۶۳ تومان قرار گرفته است.همچنین قیمت یورو نیز هم مسیر با نوسان دلار با افزایش ۱۴۸ تومانی نسبت به روز گذشته معادل ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان اعلام شده است.در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۹۸ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز کاری گذشته افزایش جزیی داشته است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۷ تومان، ۴۲ هزار و ۶۴۵ تومان و ۱۰ هزار و ۶۳۵ تومان درج شده است.

فارغ از بازار ارز، هم هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید که نسبت به دو روز قبل یک هزار تومان کاهش را ثبت کرده است. در کنار بازار طلا امروز قیمت سکه امامی نسبت روز قبل نوسان خاصی را ثبت نکرده و با ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. سکه بازارن می گویند که فلز گران بهای داخلی به لبه پرتگاه رسیده و در صورتی که پای دلار بلغزد احتمال سقوط سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....