تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 16:04
کد خبر : 123414

فعالیت معدنی در پیغمبرکوه عامل نگرانی مردم آبیک شده است

فعالیت معدنی در پیغمبرکوه عامل نگرانی مردم آبیک شده است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: مردم آبیک در مظلومیت قرار دارند و با انواع آلودگی‌ها مواجه هستد و پیغمبرکوه تنها مسیر باقیمانده برای تنفس مردم این شهرستان است که بهره‌برداری معادن در این منطقه این موضوع را هم در معرض نگرانی قرار داده و خواستار توقف تمدید مجوز بهره‌برداری از این

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: مردم آبیک در مظلومیت قرار دارند و با انواع آلودگی‌ها مواجه هستد و پیغمبرکوه تنها مسیر باقیمانده برای تنفس مردم این شهرستان است که بهره‌برداری معادن در این منطقه این موضوع را هم در معرض نگرانی قرار داده و خواستار توقف تمدید مجوز بهره‌برداری از این معادن هستیم.

اقتصاددان: لطف الله سیاهکلی در جلسه شورای معادن استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: شهرستان آبیک سال‌ها با مسائل مختلف زیست محیطی و آلودگی مواجه است که علت‌های مختلف دارد و برای توسعه گردشگری در این شهرستان باید رفع آلودگی‌ها مورد توجه قرار گرفته و برای آن تلاش کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: شاید این موضوع مطرح شود که آلودگی ایجاد شده ناشی از معادن زیاد نیست؛ اما در کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از آلودگی‌ها سلامت را با چال ش مواجه می‌کند.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که هوای سالم حق مردم آبیک است و حق نداریم با نگاه اقتصادی و توسعه معادن باعث نگرانی مردم شویم و پایان دادن به فعالیت‌های معدنی بی رویه خواستار و مطالبه مردم این منطقه است.

این مسئول اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از اضافه بار کامیون‌های معادن از سیستم‌ها و باسکول‌های هوشمند استفاده شود؛ زیرا حمل اضافه بار معادن باعث تخزیب جاده‌ها شده و روستاییان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با یک درصد فروش معادن می‌توان زمینه خرید و نصب حداقل چهار باسکول هوشمند در مسیر تردد کامیون‌های معادن استفاده کرد.

سیاهکلی بیان کرد: همچنین می‌توان معادن شن و ماسه را به شهرداری‌ها واگذار کرد تا به منبع درآمد پایدار برای آن‌ها تبدیل شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....