تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 17:05
کد خبر : 20674

عرضه تویوتاها و رنوهای صفر کیلومتر در بازار آغاز می شود

عرضه تویوتاها و رنوهای صفر کیلومتر در بازار آغاز می شود

به تازگی دستور قضایی صادر شده تا بخش عمده خودروهای مانده در گمرک ترخیص شوند و در اختیار مشتریان قرار بگیرند. در این میان تعداد قابل توجهی از محصولات «رنو» و «تویوتا» در گمرک های کشور حضور دارند و مدت هاست که مشتریان «نگین خودرو» و «ایرتویا» منتظر رسیده به خودروهایشان هستند. به گزارش به

به تازگی دستور قضایی صادر شده تا بخش عمده خودروهای مانده در گمرک ترخیص شوند و در اختیار مشتریان قرار بگیرند. در این میان تعداد قابل توجهی از محصولات «رنو» و «تویوتا» در گمرک های کشور حضور دارند و مدت هاست که مشتریان «نگین خودرو» و «ایرتویا» منتظر رسیده به خودروهایشان هستند.

به گزارش به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه خبری «اسب بخار»، پیش از توقف قطعی ترخیص خودروها از گمرکات کشور، شرکت ایرتویا و نگین خودرو اقدام به پیش فروش خودروهایی چون تویوتا راو۴، تویوتا CH-R، تویوتا پریوس، رنو داستر، رنو تلیسمان و رنو کولئوس نمودند. اما توقف واردات خودرو و باز شدن پرونده تخلفات واردات خودرو شرکت های واردکننده باعث شد تا بسیاری از خودروهای خارجی در گمرکات کشور باقی بمانند و اجازه خروج از انبارهای دولتی را دریافت نکنند.

شرکت هایی مانند رامک خودرو، پرشیا خودرو، کرمان موتور، آسان موتور، ستاره ایران، اطلس خودرو، پاکرو، نگین خودرو، ایرتویا، کیان موتور وارنا، ایکاپ، آرین موتور تابان، آرین موتور پویا و… مجموعا بیش ۱۰ هزار دستگاه خودرو در گمرک های کشور داشتند و مصوبه یک شبه ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا ماه ها و شاید بیش از دو سال این خودروها اجازه ترخیص را به دست نیاورند. در این میان تعداد قابل توجهی از خودروهای مانده در گمرک برای شرکت های ایرتویا و نگین خودرو بود که اتفاقا این خودروها پیش فروش شده بودند و مالکانی را در شهرهای مختلف داشتند.

حالا از چند ماه قبل با وجود تمام مشکلات سیستمی و بی نظمی های دستگاه های اجرایی، بالاخره ترخیص بخش عمده خودروهای مانده در گمرک آغاز شده و گویا به تازگی دستور ترخیص خودروهای رنو و تویوتا هم صادر شده است. آن طور که مشخص است بیش از ۲ هزار دستگاه از مدل های مختلف رنو و تویوتا به مرحله ترخیص رسیده اند و به خارج از گمرک آمده اند. همچنین فعلا روند خروج این خودروها از گمرک ادامه دارد و در حال حاضر خودروهای رنو و تویوتا برای پشت سر گذاشتن مراحل PDI و PDS به انبارهای ایرتویا و نگین خودرو ارسال شده اند. برخی منابع آگاه می گویند که دو سال حضور خودروها در گمرک های کشور باعث شده تا آسیب های جدی به این خودروها وارد شود و در بخش رنگ، تایرها، باتری، روغن و تریم داخلی مشکلاتی در آن ها به وجود آمده است. برای همین اکثر شرکت های واردکننده پس از ترخیص خودروها فرایند احیای رنگ و تعویض قطعات مصرفی را آغاز می کنند تا بتوانند این خودروهای مانده در گمرک را به مشتریان تحویل دهند.

حال با توجه به اطلاعات رسیده، بدیهی است که از هفته های آتی تعداد قابل توجهی رنو تلیسمان، کولئوس، داستر، تویوتا راو۴، پریوس و CH-R در نسخه های صفر کیلومتر ۲۰۱۸ وارد بازار می شوند و همین مسئله سبب می شود تا موجودی این خودروهای فرانسوی و ژاپنی در بازار آزاد رشد پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تحریریه اقتصاددان شنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

متاسفانه دستگاههای غیر پاسخگو جوابگوی مالباختگان خودرو های ثبت نامی نیستند

تحریریه اقتصاددان دوشنبه , ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

منتظر انتشار پاسخ صحیح متولیان هستیم

تحریریه اقتصاددان یکشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۱۰

?

مهدی شنبه , ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۵۳

ماهم جزتوقیفی ( نگین )قوه قضائیه هستیم.جوابگوماهم نیستن.
هرماه میندازن عقب.دوسال ونیم خودرومون توقیف قضاییه هست.میگن یک سوم قیمت روزدرصورتی که قیمت قطعی بودیم.ماباید۷۰میلیون میدادیم.دوسال جلوتر.حالانمیدونیم اون یک سومش چقدرمیخان بگیرن .اصلاماشینی میدن یانه.زندگیمان رونابودکردن.بی وسیلگی سخته.شرکت تخلف کرده من وامثال من بایدتاوانش روبدیم آخه چرااااااااااا؟؟؟؟؟؟خداازسرت نگذره حدادزاده

تحریریه اقتصاددان یکشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۱۲

همدرد شماییم و منتظر پاسخ

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....