تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 10:46
کد خبر : 140369

ضرغامی: لغو روادید گردشگری ‌را آغاز کردیم

ضرغامی: لغو روادید گردشگری ‌را آغاز کردیم

اقتصاددان :  وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: لغو روادید گردشگری با دیگر کشورها از هفته قبل آغاز شده است و کشورها به پنج دسته تقسیم شدند و در اولویت لغو روادید قرار گرفتند.  عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان کرمان شهرهای مهم دیگری هم

اقتصاددان :  وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: لغو روادید گردشگری با دیگر کشورها از هفته قبل آغاز شده است و کشورها به پنج دسته تقسیم شدند و در اولویت لغو روادید قرار گرفتند.

 عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان کرمان شهرهای مهم دیگری هم در حوزه مأموریتی ما به‌ویژه در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد که بسیار غنی هستند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این استان و برخی از شهرهای آن به‌دلیل آثار و پیشینه‌‌ای که دارد، در سطح جهانی کاملاً مطرح و شناخته‌شده هستند، افزود: باید برای شناساندن بیشتر این مزیت‌ها و ویژگی‌ها به مردم دنیا تلاش کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهداف سفر امروز خود به استان کرمان، گفت: در سفر امروز بازدید از پروژه‌هایی در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و بم در برنامه است.

وی با بیان اینکه جیرفت به‌لحاظ میراث فرهنگی با سابقه ۷هزارساله‌ای که دارد یک مکتب است، اضافه کرد: جیرفت و جایگاه تمدنی میراثی جیرفت در دنیا کاملاً شناخته‌شده است.

ضرغامی با اظهار اینکه “اقداماتی از قبل در جیرفت انجام شده است که امروز این اقدامات بررسی می‌شود”، ابزار داشت: برای تکمیل موزه جیرفت اعتبارات زیادی نیاز است که باید راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات اعتباری آن پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت‌های گردشگری زیادی در استان کرمان وجود دارد، گفت: با کمک اعتبارات وزارتخانه‌ای و استانی باید همفکری کرد تا حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری را در استان کرمان تقویت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه لغو روادید گردشگری با دیگر کشورها ایده مهمی بود ‌که برای تقویت گردشگری کنار پیشنهادات متعدد دیگر مطرح شد، افزود: جلسات متعددی در این ارتباط با وزارت امور خارجه داشتیم و این وزارتخانه کاملاً با پیشنهاد وزارت گردشگری هماهنگی دارد.

وی با بیان اینکه این کار آرام آرام شروع است و کشورها به پنج دسته تقسیم شده‌اند ‌که هر کدام از این گروه‌ها ویژگی خاصی دارند که در اولویت لغو روادید قرار بگیرند، گفت: نخستین مورد لغو روادید در ارتباط با روسیه بود که هفته قبل انجام شد و در ارتباط با دیگر کشورهایی که از نظر ما در اولویت هستند به‌تدریج و با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود(تسنیم).

الواح هخامنشی امسال برمی‌گردد

عزت‌الله ضرغامی گفت: طبق توافق آمریکایی‌ها زمینه بازگشت باقی‌مانده الواح هخامنشی مشخص شده است. باقی‌مانده الواح هخامنشی آرام آرام امسال به ایران برگردانده می‌شود.

از ۱۷ هزار قطعه لوح هخامنشی که همچنان در اختیار مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو قرار داشت، ۳۵۰۶ لوح به ایران برگردانده شد. اکنون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته است که سرنوشت باقی‌مانده الواح هخامنشی در آمریکا امسال مشخص می‌شود. او از سفر کارشناسان میراث فرهنگی ایران در آبان‌ماه به آمریکا خبر داده و گفته است که زمینه بازگشت باقی‌مانده الواح هخامنشی مشخص شده است(ایسنا).

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....