تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 19:43
کد خبر : 83835

صعود قیمت سکه و طلا

صعود قیمت سکه و طلا

بازار ارز و طلا امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود. اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شاهد پیشروی قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز مانند روز پنجشنبه گذشته توانست ۱۶۰ تومان دیگر بالا برود و بر روی ۲۷ هزار و ۷۰۰

بازار ارز و طلا امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.

اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شاهد پیشروی قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز مانند روز پنجشنبه گذشته توانست ۱۶۰ تومان دیگر بالا برود و بر روی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان قرار بگیرد. اما در بازار متشکل ارزی قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار در این بازار با ۲۶ هزار تومان رشد به قیمت ۲۵ هزارو ۱۴۴ تومان مبادله شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزار و ۱۹۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۲۷۰ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۴۰۲ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۶۸۷ تومان بود.

نرخ حواله درهم صعودی شد

نرخ حوااله درهم در بازار امروز مانند قیمت دلار صعودی بود. قیمت درهم در این بازار امروز با ۴۰ تومان رشد نسبت به روز پنجشنبه گذشته با ۷ هزار و ۵۸۰ تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۸۴۱ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

سیگنال صعودی دلار و طلا به بازار سکه

بازار جهانی طلا امروز به مسیر رشد روز گذشته ادامه داد و تقریبا ۴ دلار را دیروز بالاتر بود. قیمت اونس طلا امروز با ۱۹۴۷ دلار نرخ گاری شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا ۱۸ عیار با سیگنال صعودی دلار و اونس طلا افزایش را تجربه کردند. قیمت طلا ۱۸ هعیار امروز با ۱ میلیون ۲۹۴ هزار تومان مبادله شد که نسبت به دو روز پیش ۷ هزار و ۴۰۰ تومان رشد را نشان می دهد.

قیمت سکه هم امروز از محدوده مهم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد. قیمت این فلز گران بهای داخلی در نیمه معاملات نقدی امروز ۱۲میلیون و ۸۳۵ هزار تومان بود. با احتساب قیمت ۲۷ هزار ۷۰۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم و ۱٫۰۹درصد بود.

خبر بد برجامی بازار دلار

به نظر می رسد بازار ارز و طلا امروز بیشتر به اخبار برجامی توجه کرده بود و خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده کم رنگ تر بود. سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهار نظر خود درباره برجام گفت: مذاکرات وین به حصول توافق نزدیک شده است، ما در حال پیشرفت‌ هستیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.

اظهارت جن ساکی درحالی است که بلینکن هم نسبت مذاکرات اظهار بدبینی کرده بود. همچنین معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری تصریح کرده است که در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توافق با ایران «نه قطعی و نه نزدیک» است. با این وجود معامله گران نسبت به توافق اندکی بدبین شده اند و روند قیمت سکه و طلا بالا رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....