تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 20:39
کد خبر : 118370

صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق در کشور

صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق در کشور

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق از سال‌های گذشته در کشور صادر شده است.   افشار خاکباز به صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق از سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر هیچ بدهی در این حوزه نداریم و همه ۱۰ میلیون کارت معوق

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق از سال‌های گذشته در کشور صادر شده است.

 

افشار خاکباز به صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق از سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر هیچ بدهی در این حوزه نداریم و همه ۱۰ میلیون کارت معوق به جا مانده را به مردم ارائه کردیم و آمادگی آن را داریم که در سه شیفت کاری نسبت به صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور در آئین معارفه سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل ظرفیت خالی را در صدور کارت ملی هوشمند در سطح کشور یادآور شد و تصریح کرد: اشکال اساسی در سال‌های گذشته ارائه کارت خام و تراشه‌گذاری شده بود که این مشکل رفع شده و ما با دقت و سرعت بالا آماده ارائه خدمات سه شیفته به مردم در صدور کارت ملی هوشمند هستیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  خاکباز با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد جمعیت کشور کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، افزود: افرادی که ثبت‌نام جدید انجام می‌دهند به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان کارت ملی هوشمند خود را دریافت می‌کنند.

او به رویکرد جدید سازمان ثبت احوال و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل ۹۶ درصد مردم این استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند و در بستر نظام الکترونیکی و هوشمندسازی ارائه خدمات غیرحضوری به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک از سوی سازمان ثبت احوال و با هماهنگی وزارت کشور مهیا شده است.

خاکباز اظهار کرد: ما اعلام کردیم که هیچ مشکل زیرساختی و ارائه خدمات الکترونیکی در قالب پایگاه اطلاعات جمعیتی در کشور نداریم و باید دست‌اندرکاران انتخابات با رفع مسائل و مشکلات فنی خود از این زیرساخت استفاده کرده و برگزاری انتخابات را به صورت الکترونیکی و آنلاین در اولویت توجه قرار دهند.

او به راه‌اندازی درگاه ملی و پایگاه اطلاعاتی خانوار‌ها به عنوان مبنای ارائه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: این سامانه با مراجعه بیشمار مردم روبه‌رو شده و قطعاً ارائه خدمات عمومی به مردم در بستر این نظام الکترونیکی و سامانه هوشمند جامع خانوار‌ها انجام خواهد شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور از ثبت اطلاعات خانوار‌ها در این پایگاه اطلاعاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها نسبت به جابجایی و تغییر آدرس و کد پستی اقدام کردند باید با مراجعه به این سامانه به‌روزترین آدرس و کد پستی خود را ثبت کنند تا در ارائه خدمات مشکلی به وجود نیاید.

خاکباز اضافه کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات به ویژه مراودات اداری بر اساس آدرس و کد پستی خانوار‌ها انجام خواهد شد، در این زمینه امیدواریم ثبت اطلاعات دقیق از سوی خانوار‌ها با مراجعه به این پایگاه اطلاعاتی انجام شده تا تأخیر و تعلل را در ارائه این خدمات شاهد نباشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....