تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 13:15
کد خبر : 148992

صادرات هیدرو کربن ایران در حال خاموشی است

صادرات هیدرو کربن ایران در حال خاموشی است

غلامحسین حسن تاش گفت: با تداوم روندهای فعلی، بین سال های ۱۴۰۸ تا حداکثر ۱۴۱۰ ایران دیگر انرژی هیدروکربنی برای صادر کردن ندارد؛ ما تا ۵ سال دیگر به دیوار می خوریم! غلامحسین حسن تاش گفت: در خوشبینانه ترین شرایط، با تداوم روندهای فعلی، ما بین سالهای ۱۴۰۸، تا حداکثر ۱۴۱۰ انرژی هیدروکربنی برای صادر کردن

غلامحسین حسن تاش گفت: با تداوم روندهای فعلی، بین سال های ۱۴۰۸ تا حداکثر ۱۴۱۰ ایران دیگر انرژی هیدروکربنی برای صادر کردن ندارد؛ ما تا ۵ سال دیگر به دیوار می خوریم!

غلامحسین حسن تاش گفت: در خوشبینانه ترین شرایط، با تداوم روندهای فعلی، ما بین سالهای ۱۴۰۸، تا حداکثر ۱۴۱۰ انرژی هیدروکربنی برای صادر کردن نخواهیم داشت. مگر اینکه بخواهیم صادراتمان را ادامه و مردم را در مضیقه قرار دهیم یا اینکه صنایع و پتروشیمی‌ها را تعطیل کنیم.

غلامحسین حسن‌تاش که در موسسه مطالعات دین و اقتصاد با عنوان «ناترازی انرژی، دلایل و راهکارها» سخنرانی کرد، با انتقاد نسبت به اینکه آمارهای بخش انرژی غیرشفاف و محرمانه شده و دسترسی به آنها را دشوار کرده‌اند، گفت: مانند اینکه در یک هواپیما یک مهندس پرواز تقلبی باشد و خودش را جای مهندس پرواز جا بزند و وقتی نقصی در هواپیما ایجاد می‌شود، او رفع آنها را بلد نیست و سیستم های هشدار دهنده را قطع می‌کند! پنهان کردن آمار و ارقام، نیز مشابه چنین رفتاری است. به جای اینکه با نگرانی، به هشدارها توجه کند، صورت مساله را پاک می‌کند و توجهی ندارد که هواپیما در نهایت سقوط خواهد کرد! خودش هم در این هواپیما است، اما شاید تصور می‌کند در آخرین لحظات می‌تواند با چتر نجات خود را نجات دهد!

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....