تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 16:57
کد خبر : 66608

سندرم سیگنال توخالی بازار سرمایه

سندرم سیگنال توخالی بازار سرمایه

نداشتن برنامه یا عدم توانایی ارائه برنامه عملیاتی برای بازار بورس یا بهترین حالت برای سوء استفاده از بازار سرمایه ،هرچه هست به کام عده ای قلیل و بنام عده ای کثیر تمام شده است . اقتصاددان: تا کنون که کشور در گیر جابجایی مدیران اجرایی و عالی از رییس جمهور تا یک مدیر جز

نداشتن برنامه یا عدم توانایی ارائه برنامه عملیاتی برای بازار بورس یا بهترین حالت برای سوء استفاده از بازار سرمایه ،هرچه هست به کام عده ای قلیل و بنام عده ای کثیر تمام شده است .

اقتصاددان: تا کنون که کشور در گیر جابجایی مدیران اجرایی و عالی از رییس جمهور تا یک مدیر جز در یک وزارتخانه بواسطه انتخابات بود.لیکن بازار سرمایه و سایر ارکانهای اقتصاد در این شرایط شکننده در مسیر افزایش قیمتها در محصولات و موج سواری وزنه های حقوقی در بازار بورس بود .به طوری که این دو نماد باید در حالت طبیعی هم راستا حرکت کنند .یعنی افزایش قیمت محصولات و تولیدات کارخانجات باید منجر به افزایش قیمت سهام آنها شود.

بنابراین درست این اتفاق بطور معکوس در حال رخ دادن است .از سویی هر از گاهی یکی از مسولان و مدیران بلند پایه با ایراد سخنانی غیر کارشناسانه و صرفا هیجانی نان سهام داران خرد را از آن چه که هست بیشتر آجر میکنند. آخرین مورد آن سخنان محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور است که گفته بود با توجه به کسری ۴۰۰ هزار میلیاردی بودجه، دولت استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول را بطور کامل قطع کرده است و از طرفی درصدد اصلاح زیر ساختهای بازار بورس است و اشاره کرده بود که تا یک ماه آینده بازار به نفع سهامداران تغییر روند خواهد داد.

پیشتر هم رییس جمهور در بیاناتی کلی حمایت از سهامداران را برای چندمین بار داشته بود .آنچه که مهم است این است که قبل از اینکه اقدامات عملی در راستای اصلاح بازار سرمایه برداشته شود مسولان به دنبال حالتهای نمایشی و رسانه ای هستند این رفتارهای مدیران سطح بالای کشور که تاکنون فاقد هرگونه راه حل عملیاتی بوده تبدیل به یک سیگنال منفعت طلبانه برای کسانی شده است که با یک افزایش موقت وکاهش مجدد بازار سوداگری را داغ تر میکنند و سر سهامداران حقیقی و خرد مثل قبل بی کلاه می ماند.بنابراین نتیجه میگیرم که چنانچه واقعا مسولان راه حلی برای عمق بخشی و خروج بازار سهام از بحران کنونی دارند ،اول اقدام کنند بعد رسانه ای کنند .
تا بیستر از این به جمعیت فقرای کشور اضافه نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....