تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:45
کد خبر : 44444

سقوط قیمت نفت با نگرانی از وضعیت ناگوار کرونا در هند و ژاپن

سقوط قیمت نفت با نگرانی از وضعیت ناگوار کرونا در هند و ژاپن

با ادامه وضعیت نامساعد شیوع ویروس کرونا در هند و ژاپن که باعث تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا شد، بازار نفت اولین جلسه معاملاتی هفته جاری را با روند نزولی آغاز کرد. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی از اینکه افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و ژاپن، سومین و چهارمین واردکننده

با ادامه وضعیت نامساعد شیوع ویروس کرونا در هند و ژاپن که باعث تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا شد، بازار نفت اولین جلسه معاملاتی هفته جاری را با روند نزولی آغاز کرد.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی از اینکه افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و ژاپن، سومین و چهارمین واردکننده نفت در جهان، سبب کاهش تقاضای سوخت در آسیا خواهد شد، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال تجربه سود ۱٫۱درصدی روز جمعه، امروز ۳۸سنت یا ۰٫۶درصد کاهش یافت و به ۶۵٫۷۳دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از صعود ۱٫۲درصدی روز جمعه، ۳۱سنت یا ۰٫۵درصد افت کرد و با قیمت ۶۱٫۸۳دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو معیار نفت خام حدود ۱درصد ضرر را در هفته گذشته تجربه کردند.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد در کارگزاری Fujitomi اظهار کرد: “به دنبال نگرانی از این مسئله که افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در برخی کشورها، به ویژه هند، باعث کاهش تقاضای سوخت خواهد شد، روند بازار آسیب دید.”

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند از همه شهروندان درخواست کرد که واکسن زده و احتیاط کنند، و از آنجا که این کشور رکورد جدیدی را برای بیشترین موارد ابتلا در یک روز ثبت کرده، وی روز یکشنبه اذعان داشت که “طوفان” عفونت‌ها هند را متزلزل کرده است.

در ژاپن، سومین وضعیت اضطراری در توکیو، اوساکا و دو استان دیگر از روز یکشنبه آغاز شد، و از آنجا که این کشور در تلاش است تا جلوی افزایش مبتلایان را سه ماه قبل از آغاز بازی‌های المپیک توکیو بگیرد، باعث تحت تاثیر قرار گرفتن تقریبا یک چهارم از جمعیت شد.

به گفته سایتو، “سرمایه‌گذاران، از جمله دلالان، از آنجا که نوسانات در قیمت ذرت و سایر غلات بسیار بیشتر شده، اخیرا وجوه خود را از بازار نفت به بازار غلات منتقل کرده‌اند.”

ذرت، گندم و سویای شیکاگو، به دلیل نگرانی از این مسئله که سرما باعث خسارت به محصولات در سراسر آمریکا خواهد شد، و همچنین انتظارات برای استفاده بیشتر محصولات کشاورزی برای سوخت‌های زیستی، در بالاترین حد چند ساله قرار گرفت.

معاون رییس‌جمهور روسیه و منابع اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کردند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه، یک نشست فنی را در هفته جاری ترتیب خواهند داد که بعید به نظر می‌رسد تغییرات قابل توجهی در خط مشی آنها ایجاد شود.

جلسه کمیته فنی برای روز دوشنبه تنظیم شده که در آن اصول بازار و موافقت با کاهش تولید مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این گروه تولید کننده با موافقت کاهش تدریجی محدودیت‌های تولید نفت در جلسه ۱آوریل خود، بازار را غافلگیر کرد.

به گفته شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، در همین حال، شرکت‌های انرژی ایالات متحده، برای نخستین بار از ماه مارس، تعداد سکوهای نفتی فعال خود را با یک واحد کاهش، به ۴۳۸سکو در هفته گذشته رساندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....