تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 17:57
کد خبر : 73047

سقوط ارزش معاملات سهام در بورس تهران

سقوط ارزش معاملات سهام در بورس تهران

امروز ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۳ هفته اخیر است. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۲۲۳ واحدی نسبت به روز گذشته به

امروز ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۳ هفته اخیر است.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۲۲۳ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افزایش ۵۲ واحدی در سطح ۳۶۳ هزار و ۵۲۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد قرار گرفت.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۴ هزار و ۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۷۵ میلیارد تومان بود که ۱۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۳ هفته اخیر است. معاملات خرد ۶۰ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فخوز»، «شپدیس» و «پارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «شبصیر» و «شجم» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شگویا»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و فملی و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، گدنا و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

غلبه سمت قرمزپوش بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۲۱۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۴۵ نماد بورسی و ۷۲ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۶۱ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۹۱ نماد بورسی و ۷۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۴۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 سقوط ارزش معاملات سهام در بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....