تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 10:27
کد خبر : 157304

حملات سایبری کره‌شمالی بررسی می‌شود

سازمان ملل وارد عمل شد

سازمان ملل وارد عمل شد

گروهی از ناظران مستقل تحریم‌های سازمان ملل به کمیته شورای امنیت گزارش کردند: کره‌شمالی همچنان تحریم‌های شورا را دور می‌زند و نقض می‌کند. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، این گروه در ادامه گزارش خود با اشاره به این که پیونگ‌یانگ همچنان موشک‌های بالستیک پرتاب می‌کند و یک ماهواره در مدار قرار داده و

گروهی از ناظران مستقل تحریم‌های سازمان ملل به کمیته شورای امنیت گزارش کردند: کره‌شمالی همچنان تحریم‌های شورا را دور می‌زند و نقض می‌کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، این گروه در ادامه گزارش خود با اشاره به این که پیونگ‌یانگ همچنان موشک‌های بالستیک پرتاب می‌کند و یک ماهواره در مدار قرار داده و زیردریایی تاکتیکی اتمی را به زرادخانه خود افزوده، نوشتند: کره شمالی تسلیحات هسته‌ای بیشتری را توسعه داده و مواد شکافت هسته‌ای تولید کرده است. البته آخرین آزمایش هسته‌ای شناخته شده این کشور در سال ۲۰۱۷ انجام شد.

کره شمالی مدت‌هاست که از سوی شورای امنیت از انجام آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است. از سال ۲۰۰۶، این کشور مشمول تحریم‌های سازمان ملل متحد شده است.

ناظران تحریم سازمان ملل در گزارش خود همچنین نوشته‌اند: این گروه در حال بررسی ۵۸ حمله سایبری مشکوک کره شمالی به شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار است که طبق گزارش‌ها به تامین مالی توسعه تسلیحات «کشتار جمعی» کره شمالی کمک می‌کند.

ناظران تحریم سازمان ملل همچنین مدعی شدند که حملات سایبری گروه‌های هکر کره شمالی وابسته به اداره کل شناسایی آژانس اطلاعات خارجی پیونگ‌یانگ ادامه دارد.

همچنین این گروه در حال بررسی گزارش‌های کشورهای عضو در مورد تامین تسلیحات و مهمات متعارف کره شمالی در تضاد با تحریم‌ها است. فروش یا انتقال اقلام لوکس به کره شمالی مدت‌هاست که توسط شورای امنیت ممنوع شده است. بر اساس تحریم‌های سازمان ملل که در سال ۲۰۱۷ علیه کره شمالی اعمال شد، همه کشورها موظف هستند اتباع کره شمالی‌ را که در خارج از این کشور کار می‌کردند، به کشورشان بازگردانند تا از کسب ارز خارجی برای دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی جلوگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....