تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 22:08
کد خبر : 124414

ساخت یک میلیون مسکن نیاز کشور و وعده ماست

ساخت یک میلیون مسکن نیاز کشور و وعده ماست

ساماندهی قرارداد کارگران حتماً باید مورد توجه قرار گیرد رییس‌جمهور گفت: نیاز مسکن در کشور قطعی است و آنچه ما در انتخابات گفتیم هم نیاز کشور است، هم مصوبه قانونی دارد و هم جزو وعده‌های ما بود.   اقتصاددان : حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در مراسم روز کار

ساماندهی قرارداد کارگران حتماً باید مورد توجه قرار گیرد

رییس‌جمهور گفت: نیاز مسکن در کشور قطعی است و آنچه ما در انتخابات گفتیم هم نیاز کشور است، هم مصوبه قانونی دارد و هم جزو وعده‌های ما بود.
  اقتصاددان : حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در مراسم روز کار و کارگر که در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد، اظهار داشت: اگر دانایی ضمیمه توانایی شود کار فناورانه و دانش بنیان را رقم می‌زند. همه زنجیره‌های وابسته به یک شرکت باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا منجر به ایجاد ارزش افزوده و تکمیل کار شود.

وی عنوان کرد: در مثالی گفتم برخی از خودروها می‌توانند آلایندگی را کاهش دهند و شاهد تولید آن بودیم اما معاونت استاندارد مهر تایید به آن بزند و این کار باید با سرعت انجام شود. این کار می‌تواند ثمرات بسیاری به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع کار و کارگر تصریح کرد: از سخنان تشکل‌های کارگری استفاده کردم و امیدوارم آقای وزیر با آنها جلسات داشته باشند و به حرف‌های کارگران و نمایندگان آنها دل بدهند و امورات انها را پیگیری کنند و با زمان بندی آنها را در جریان پیشرفت کار قرار دهند. در جریان قرار گرفتن جامعه کارگری از جلسات ما خوب است.

رئیسی در رابطه با امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: امنیت شغلی برای کسی که شاغل است بسیار اهمیت دارد از این جهت که بداند تا چه زمانی کار دارد و می‌تواند زندگی و آینده خود را پیشبینی کند. زندگی همه باید قابل پیشبینی و برنامه ریزی باشد. نسبت به موضوع قراردادها، قراردادهای چند ماه مشکل ایجاد می‌کنند و از وزیر مربوطه می‌خواهم انعقاد قراردادها را ساماندهی کند تا هم زندگی کارگر پیشبینی شود و هم نظام کار و کارخانه و هم نظام تولید را بچرخاند. ساماندهی قراردادها حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص تامین مسکن برای کارگران اضافه کرد: داشتن مسکن برای کارگر و ایجاد آرامش آن بسیار اهمیت دارد. آنچه ما در انتخابات گفتیم بر اساس نیاز کشور به مسأله مسکن بود و صراحت قانونی هم دارد. اگر در گذشته به نیاز مسکن توجه شده بود امروز به مسأله تبدیل نمی‌شد. اما این مسأله قابل رفع است.

رئیس جمهور بیان کرد: ما در کشور زمین کم نداریم. تمامی واحدهای تولیدی همت کنند و با تعاونی‌های مسکن کارگری برای تامین زمین همراهی کنند. در مورد ساخت و ساز و ارائه تسهیلات به کارگران کمک کنید. مجموعه تعاونی‌ها با مدیران واحدهای تولیدی همت و مساعدت کنند و دولت هم در تامین زمین مساعدت خواهد کرد تا ظرف مدت محدودی بتوان شاهد رفع مشکل مسکن در جامعه کارگری در مورد افراد فاقد مسکن، مستأجران، جوانان در شرف ازدواج و سایرین باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....