تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 15:39
کد خبر : 152481

سکه در دوراهی طلا و دلار/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 11 دی

ریزش شبانه قیمت سکه

ریزش شبانه قیمت سکه

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۵۰ هزارد تومان ریزش کرد و بر روی ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. اقتصاددان: بازار سکه در دومین روز هفته شاهد قدرت نمایی جناح کاهشی بود. قیمت سکه امامی دیروز تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در نهایت ریزشی

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۵۰ هزارد تومان ریزش کرد و بر روی ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

اقتصاددان: بازار سکه در دومین روز هفته شاهد قدرت نمایی جناح کاهشی بود. قیمت سکه امامی دیروز تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در نهایت ریزشی کرد وتا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین آمد. بررسی ها نشان می دهد که این کاهش در بازار پشت خطی یکشنبه شب هم ادامه پیدا کرد و این فلز گران بهای داخلی تا مرز ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

سکه بازان در مورد پیش بینی قیمت سکه امامی می گفتند امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه اولین روز ژانویه و شروع سال ۲۰۲۴ است. بنابراین بازار جهانی طلا تعطیل است و بازار سکه امامی از سمت طلا، سیگنال قابل توجهی را دریافت نخواهد کرد. البته این دسته کارنامه قیمت اونس طلا را هم بررسی کردند و گفتند در سال ۲۰۲۳ به دنبال تشدید تنش های بین المللی قیمت اونس طلا اوج گرفت و به بالای ۲۰۱۴۰ دلار که یک رکورد تاریخی بود رسید .

فعالان اقتصادی در مورد نوسانات بازار طلا آبشده هم معتقد بودند این فلز گران بهای داخلی در شرایط کنونی حمایت ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان را در پیش دارد و محدوده ۱۰ میلیون و ۹۴۰ تا ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار تومان مقاومت اول طلای آب شده است و‌ پس از آن مقاومت ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان مهم تر است.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند روز گذشته قیمت سکه به فرمان دلار کاهشی شد و در صورتی که نرخ دلار در روز جاری مانند روز یکشنبه اصلاح شود این احتمال وجود دارد که قیمت سکه امامی به سمت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند. البته قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب مسیر افزایش را دنبال کرد و به ۵۰ هزار و ۵۲۰ تومان رسید؛ موضوعی که در صورت تداوم در معاملات امروز، می تواند قدرت کاهشی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. با این همه اگر سکه امروز بالای مرز ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ماندگار شود، مرز مهم بعدی محدوده ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....