تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 16:13
کد خبر : 86698

ردپای اثرگذار فدرال رزرو در بازار طلا و بیت کوین

ردپای اثرگذار فدرال رزرو در بازار طلا و بیت کوین

در روز جاری همچنان بازارهای طلا و بیت کوین توانستند از تصمیمات روز گذشته فدرال بهره مند شوند. اقتصاددان: پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در جدیدترین تلاش خود برای مهار تورم، نرخ بهره را افزایش داد، قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت. فدرال رزرو تورم را به عنوان یک خطر برای اقتصاد

در روز جاری همچنان بازارهای طلا و بیت کوین توانستند از تصمیمات روز گذشته فدرال بهره مند شوند.

اقتصاددان: پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در جدیدترین تلاش خود برای مهار تورم، نرخ بهره را افزایش داد، قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت. فدرال رزرو تورم را به عنوان یک خطر برای اقتصاد عنوان کرد و در عین حال افزایش بیشتری را برای بقیه سال ۲۰۲۲ لحاظ کرد.

معاملات آتی طلا پس از افزایش ۱ درصدی در اوایل معامله، با ۱٫۷۶ درصد افزایش به ۱۹۰۱٫۶۷ دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می کند، روز پنجشنبه افزایش یافت، اما نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه باقی ماند.

فدرال رزرو با صدور تصمیم سیاستی خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره خود را به ۱درصد افزایش داد، که بزرگترین افزایش از سال ۲۰۰۰ تاکنون بوده است. طلا، که اغلب به عنوان پوششی در برابر افزایش هزینه ها تلقی می شود، در معامله روز قبل با توجه به بیانیه پاول ۱ درصد جهش کرد. بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز در روز چهارشنبه به شدت کاهش یافت و فلز زرد را تقویت کرد.

 ردپای اثرگذار فدرال رزرو در بازار طلا و بیت کوین

خطرات دیگر برای بیت کوین

سرمایه گذاران ممکن است بر افزایش نرخ بهره آمریکا و عواقب اقتصادی تهاجم روسیه به اوکراین تمرکز کرده باشند، اما بیت کوین در معرض خطرات دیگری نیز بوده است. کریپتوها پس از افزایش نرخ بهره افزایش پیدا کردند.

با وجود افزایش روز چهارشنبه، بیت کوین سال ۲۰۲۲ را با رکود سپری کرد و تنها در آوریل ۱۷ درصد کاهش یافت. ماه می، یک ماه قوی تاریخی برای کریپتوهاست و تا کنون نشان داده است که سرمایه‌گذاران به هضم ترکیبی سمی از شاخص‌های اقتصادی در حال سقوط و عدم اطمینان جهانی که عمدتاً توسط تهاجم روسیه به اوکراین دامن می‌خورد، ادامه می‌دهند.

بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار تازگی با قیمت بیش از ۳۹هزار و ۶۰۰ دلار معامله شد که بیش از ۵ درصد رشد داشت. اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، با افزایش ۶ درصدی، بیش از ۲هزار و ۹۳۰ دلار در حال معامله بود.

 ردپای اثرگذار فدرال رزرو در بازار طلا و بیت کوین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....