تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 9:44
کد خبر : 145147

راهکار «برنامه هفتم توسعه» برای اوج ناترازی گاز

راهکار «برنامه هفتم توسعه» برای اوج ناترازی گاز

با توجه به اینکه زمان کمی تا فصل سرد سال باقی مانده باید برای جلوگیری از مصرف بالای گاز فکری اساسی شود در غیر این صورت باز هم در زمستان با مشکل مواجه خواهیم شد. رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس ، ضمن بیان مطلب بالا، گفت: ناترازی گاز روزانه حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون

با توجه به اینکه زمان کمی تا فصل سرد سال باقی مانده باید برای جلوگیری از مصرف بالای گاز فکری اساسی شود در غیر این صورت باز هم در زمستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس ، ضمن بیان مطلب بالا، گفت: ناترازی گاز روزانه حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون مترمکعب است، استفاده از بخاری‌های جدید هرمتیک با بازدهی گرمایشی بالا و ایمنی مناسب، سبب خواهد شد که مصرف هر بخاری ۴۶۶ مترمکعب کاهش یابد و این روند به جلوگیری از ناترازی گاز در فصول سرد سال کمک می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور بیان کرد: حدود ۲۰ الی ۲۲ میلیون خانوار مصرف‌کننده گاز طبیعی در کشور وجود دارد که بخش زیادی از آنها از بخاری‌های گازی استفاده می‌کنند. یکی از موضوعاتی که در برنامه هفتم توسعه برای دولت تکلیف می‌شود بهینه‌سازی مصرف سوخت در همه جوانب است، درواقع مصرف گاز فقط محدود به بخش خانگی و گاز طبیعی نمی‌شود بلکه به بخش‌های صنعت، حمل و نقل و نیروگاهی نیز مربوط می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل ، رمضانعلی سنگدوینی در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که به مردم در صرفه جویی مصرف گاز کمک می‌کند این است که اقلام و ابزار مناسب و با بازدهی بالا در اختیارشان قرار گیرد، بخاری‌های قدیمی حداکثر حدود ۲۵ درصد بازدهی دارند. این مقدار بازدهی قطعا در مصرف افراد تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: بخاری‌های پربازده یکی از ابزارهایی هستند که به منظور صرفه جویی در مصرف گاز باید در اختیار مردم قرار گیرد. متاسفانه هنوز ما نتوانسته‌ایم در مسیر تعویض بخاری‌های فرسوده حرکت کنیم با اجرای این طرح قطعا کمک شایانی در مصرف گاز می‌شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: با توجه به اینکه زمان کمی تا فصل سرد سال باقی مانده باید برای جلوگیری از مصرف بالای گاز فکری اساسی شود در غیر این صورت باز هم در زمستان با مشکل مواجه خواهیم شد. علاوه بر بخش خانگی سایر بخش‌ها نیز باید در موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت تلاش کنند.

سنگدوینی در ادامه تصریح کرد: ناترازی گاز روزانه حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون متر مکعب است، استفاده از بخاری‌های جدید هرمتیک با بازدهی گرمایشی بالا و ایمنی مناسب، سبب خواهد شد که مصرف هر بخاری ۴۶۶ مترمکعب کاهش یابد و این روند به جلوگیری از ناترازی گاز در فصول سرد سال کمک می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی در پایان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که وزارت نفت و شرکت ملی گاز می‌تواند در مسیر امور کاری خود قرار دهند موضوع مشوق‌ها است. اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند باید مانند سال گذشته برایشان تشویق‌هایی در نظر گرفته شود در واقع باید برای رسیدن به هدف کاهش مصرف یک رابطه دوطرفه صورت گیرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....