تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 10:34
کد خبر : 39087

دولتیان مرتب اظهارات خود را تکذیب می‌کنند

دولتیان مرتب اظهارات خود را تکذیب می‌کنند

 شرکت‌هایی منابع بازار سرمایه را به جیب زدند که سهامشان متعلق به دولت است عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه دولتیان مراتب اظهارات خود را رد و تکذیب می‌کنند، تصریح کرد: دولت در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ الی ۳۴۰

 شرکت‌هایی منابع بازار سرمایه را به جیب زدند که سهامشان متعلق به دولت است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت:

علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه دولتیان مراتب اظهارات خود را رد و تکذیب می‌کنند، تصریح کرد: دولت در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ الی ۳۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسانده است؛ این دیگر موضوعی نیست که منابع آن به جیب بخش خصوصی برود.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،   محسن علیزاده ، با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت درباره گردش منابع حاصل از بازار سرمایه به جیب بخش خصوصی گفت: کسب درآمد ۵۰۰ هزار میلیاردی از بازار سرمایه گفته آقای دژپسند است و حتی وی تاکید داشتند که انتظار دارند این درآمد در سال آینده به ۱۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی تاکید کرد: جالب است که دولتمردان ابتدا چنین اظهاراتی دارند و بعد هم می‌آیند و آن را به نحو دیگری تکذیب می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات چند هفته اخیر رئیس دفتر رئیس جمهور پیرو گرانی قیمت دلار توسط دولت و تکذیب آن، بیان داشت: اینکه دولتیان مرتب اظهارات خود را رد و تکذیب می‌کند برای بار اول اتفاق نیفتاده و چندین بار شاهد این رویکرد بوده‌ایم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تاکید کرد: با این حال آنچه که مسلم است این است که دولت در شش ماه اول سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ الی ۳۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسانده است، لذا این دیگر موضوعی نیست که منابع آن به جیب بخش خصوصی برود.

وی با بیان اینکه دولت با فروش اوراق، دولت آینده را مقروض کرده است، بیان داشت: بنابراین اگر شرکت‌های بخش خصوصی منابع حاصل از بازار سرمایه را به جیب زدند درست همان شرکت‌هایی بوده‌اند که سهامشان متعلق به دولت است، مگر شستا برای کدام وزارتخانه است؟ بانک‌ها برای کدام وزراتخانه هستند؟ صندوق‌های تامین مالی مگر برای کدام وزراتخانه است؟ بنابراین این‌ها همگی شرکت‌های وابسته به دولت هستند و دولت به واسطه این شرکت‌ها پرداخت حقوق داشته و کسری بودجه خود را تامین کرده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما اظهارات دولتمردان مبنی بر اینکه منابع حاصل از بازار سرمایه به جیب بخش خصوصی رفته و نه به جیب دولت، را کاملا رد می‌کنیم و به همین خاطر تاکید داریم که ما از تمام ابزارهای نظارتی خود در راستای حفظ حقوق مردم در بازار سرمایه استفاده خواهیم کرد.

علیزاده با بیان اینکه دولت شانس آورد که بررسی مسائل مربوط به بازار سرمایه در مجلس مصادف با بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شد، بیان داشت: در غیر اینصورت ما اعمال ماده ۲۳۴ درباره تخلفات بازار سرمایه را پیرو تمامی ارکان این بازار اعم از شورای عالی بورس، سازمان بورس و تمام شرکت‌های بورسی را کلید زده‌ایم و همچنین به دنبال تحقیق و تفحص از بازار سرمایه نیز بوده‌ایم.

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....