تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 11:41
کد خبر : 73323

دلیل ادامه سقوط دلار چیست؟

دلیل ادامه سقوط دلار چیست؟

گرچه هنوز معاملات رسمی ارز شروع نشده است اما تحرکات بازار فردایی نشان از ادامه افت دلار و ورود به کانال ۲۸ هزار تومانی دارد. رویه تند صعودی دلار در آذرماه نرخ این ارز تا مرز ۳۱ هزار تومان نیز کشاند. وضعیت برجام مهمترین متغیر اثرگذار بر قیمت دلار در این مدت بوده است. همان‌طور که پیش

گرچه هنوز معاملات رسمی ارز شروع نشده است اما تحرکات بازار فردایی نشان از ادامه افت دلار و ورود به کانال ۲۸ هزار تومانی دارد. رویه تند صعودی دلار در آذرماه نرخ این ارز تا مرز ۳۱ هزار تومان نیز کشاند. وضعیت برجام مهمترین متغیر اثرگذار بر قیمت دلار در این مدت بوده است.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد در حالی‌که تمامی شرایط اقتصادی برای ادامه رشد دلار آماده است سرنوشت بازار ارز را برجام تعیین می‌کند.
دلار روز گذشته تا کف ۲۹ هزار تومان نیز در بازار ارز تهران نزول یافت. گرچه هنوز معاملات رسمی ارز تهران شروع نشده است (تا لحظه تنظیم این گزارش) اما به نظر می‌رسد دلار وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شده است. تمام تمرکز اقتصاد کشور به وین معطوف شده است.

خبر ورود هیئتی از کره جنوبی برای پیگیری آزادی منابع بلوکه‌شده ایران نشان از پیشرفت بزرگ در مذاکرات دارد. به نظر می‌رسد طرفین باید تصمیم نهایی را برای حصول توافق بگیرند. در حالی‌که گفته می‌شود ایران با هرگونه توافق موقتی مخالفت کرده است به نظر می‌رسد ورود هیئت کره جنوبی در مسیر راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها است.

با این حال هنوز هم خبر نهایی از حصول توافق منتشر نشده است و اگر با همه این اخبار مثبت و انتظار برای احیای برجام دلار خبر توافق نهایی در هفته‌های آتی منتشر نشود شاید دوباره واکنش تند بازار ارز را شاهد باشیم. به نظر می‌رسد باید در انتظار احیای کامل برجام در شرایط کنونی بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....