تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 21:42
کد خبر : 58326

در جایگاه شغلی قبلی ٧٠ درصد ضوابط زائد را حذف کردم

در جایگاه شغلی قبلی ٧٠ درصد ضوابط زائد را حذف کردم

 پای مسئله ریشه کن کردن فساد از مجموعه‌های وزارت تعاون می‌ایستم حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نکات و نقل قول هایی به من نسبت داده شد که صحت ندارد و باید در نظر بگیرم که همگی در محضر خداوند هستیم. افتخار دارم که بیش از نیمی از عمر چهل ساله

 پای مسئله ریشه کن کردن فساد از مجموعه‌های وزارت تعاون می‌ایستم

حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نکات و نقل قول هایی به من نسبت داده شد که صحت ندارد و باید در نظر بگیرم که همگی در محضر خداوند هستیم. افتخار دارم که بیش از نیمی از عمر چهل ساله ام را در حوزه اجرایی سپری کردم.

سابقه فعالیت و مدیریت در بیش از ١٠ مجموعه اقتصادی بزرگ را دارم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بالاترین سطح با حوزه های معیشتی بازنشستگان سالمندان کودکان مراکز غیر انتفاعی و… ارتباط دارد و به بیش از ٧٠ درصد مردم خدمات می دهد و من این وزارتخانه را وزارت مردم می دانم.

تحقق تعداد زیادی از اسناد بالادستی نظام در گرو مدیریت صحیح این وزارتخانه است. من به عنوان یک مدیر اجرایی معتقد هستم بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از درست اجرا نشدن قوانین است لذا من بر اجرای قانون نظارت خواهم داشت. قوانین کار، قانون جامع حمایت از معلولین و.. باید در این وزارتخانه اجرا و پیگیری شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از نود اقتصادی ،    در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص وضعیت اشتغال مردم نداریم و زیرساخت های لازم وجود ندارد که با زدن کد ملی، وضعیت شغلی مردم مشخص شود که ما در این زمینه سامانه اشتغال ایرانیان را راه اندازی می کنیم. این سامانه به برنامه ریزی کمک می‌کند و بانک اطلاعاتی بزرگی برای کارفرمایان است. همچنین این سامانه سیاست‌های ما را در حوزه آموزش‌ها مشخص می کند؛ این سامانه به همه وزارتخانه‌ها دسترسی خواهد داد.

برنامه های مطرح شده در مناطق مختلف کشور باید پیشرفت اقتصادی منطقه و زنجیره ارزش شغلی را تکمیل کند. حذف ضوابط زائد و تسهیل امور بیمه ای تامین اجتماعی در دستور کار است چرا که آیین نامه های پیچیده وجود دارد که ضرر و زبان هایی را برای کارگران و کارفرمایان دارد.

من در جایگاه شغلی قبلی ٧٠ درصد ضوابط زائد را حذف کردم. من جلسات متعددی با کارگران و کارفرمایان داشتم که آنها اعتقاد داشتند در حوزه پرداخت حقوق، باید اصلاحاتی انجام دهیم.

بسیاری از کارفرمایان عنوان می کنند اگر هزینه بیمه ای کم شود ما کارگران بیشتری می توانیم استخدام کنیم که ما در این خصوص برنامه داریم یارانه ای را به کارفرمایان برای بیمه کارگران اختصاص می دهیم.

در حوزه صندوق‌ها، هولدینگ‌ها، اولین گام من فساد زدایی از مجموعه‌های اقتصادی خواهد بود. اقدام اساسی من سالم سازی سرمایه مدیریتی و انسانی این مجموعه ها خواهد بود. من پای مسئله ریشه کن کردن فساد از این مجموعه‌ها خواهم ایستاد. تمام مدیران مفسد و رانتی در اسرع وقت شناسایی می‌شوند و اخراج می‌شوند. مدیران متخصص و انقلابی جایگزین خواهند شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....