تاریخ انتشار : یکشنبه 19 تیر 1401 - 17:14
کد خبر : 93874

خوش‌بینی به طلا در روزهای بد بازار

خوش‌بینی به طلا در روزهای بد بازار

این هفته بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را در دو ماه گذشته به ثبت رساند. اقتصاددان: تحلیل‌گران و خرده فروشان بازار طلا برای هفته آتی نظرات و پیش‌بینی‌های متفاوتی داشته‌اند. طلا در هفته اخیر با چالش‌های متعددی مواجه شد، سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ های بهره برای کاهش فشارهای

این هفته بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را در دو ماه گذشته به ثبت رساند.

اقتصاددان: تحلیل‌گران و خرده فروشان بازار طلا برای هفته آتی نظرات و پیش‌بینی‌های متفاوتی داشته‌اند.

طلا در هفته اخیر با چالش‌های متعددی مواجه شد، سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ های بهره برای کاهش فشارهای تورمی فزاینده ادامه دهد. به گفته برخی تحلیلگران، موضع تهاجمی این نهاد، شاخص دلار آمریکا را به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسانده است. این رویداد قیمت طلا را به مرز حمایتی بلندمدت در ۱۷۳۰ دلار در هر اونس سوق داد.با اینکه اکثر تحلیل‌ها بیانگر روند نزولی طلاست، اما برخی تحلیل‌گران از جهش طلا در کوتاه‌مدت سخن می‌گویند.

 خوش‌بینی به طلا در روزهای بد بازار

مایکل مور، بنیانگذار Moor Analytics در این باره تاکید کرد: «طلا به طور کلی نزولی است، اما به سطوحی نزدیک می شود که می تواند به اصلاح قیمتی و ورود به روند صعودی منتهی شود.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، نیز تصریح کردکه طلا در کوتاه‌مدت ظرفیت جهش کوتاه مدت را دارا است.

او تصریح کرد: «کاهش اخیر قیمت طلا ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است که از نظر فنی بیش از انتظار افزایش یافته است.با این حال طلا می‌تواند مجددا جایگاه سنتی خود در پناه دادن به سرمایه‌ها را بازپس بگیرد.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، شش تحلیل‌گر، معادل ۴۰ درصد، در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین، پنج تحلیلگر معادل ۳۳ ​​درصد بدبین بوده و چهار تحلیلگر معادل ۲۷ درصد روند بازار را کم‌نوسان ارزیابی می‌کنند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده فروش، ۴۸۴ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۲۰۴ نفر معادل ۴۲ درصد روند بازار طلا را صعودی، ۱۸۳ نفر معادل ۳۸ درصد این روند را نزولی و سایر شرکت‌کنندگان یعنی ۲۰ درصد آنها بازار را کم‌نوسان پیش‌بینی کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....