تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 21:54
کد خبر : 162561

خدعه و تعدی هدفمند اسرائیل

خدعه و تعدی هدفمند اسرائیل

ابوالفضل فاتح با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : حمله رژیم اشغالگر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که بخشی از سرزمین کشور عزیزمان محسوب می شود و هدف قرار دادن تعدادی از هموطنان نظامی مان، به شدت محکوم است. این محکومیت، فراتر از هرگونه نگاه حزبی و سیاسی و جریانی و به اقتضای تعلق

ابوالفضل فاتح با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : حمله رژیم اشغالگر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که بخشی از سرزمین کشور عزیزمان محسوب می شود و هدف قرار دادن تعدادی از هموطنان نظامی مان، به شدت محکوم است. این محکومیت، فراتر از هرگونه نگاه حزبی و سیاسی و جریانی و به اقتضای تعلق و تعهد به وطن است.

رژیم نتانیاهو که با بحران های داخلی مواجه است، برای نجات از بن بست و رسوایی اخلاقی، سیاسی، بین المللی و نظامی غزه، از مدت ها قبل استراتژی ترور و گسترش جنگ را برگزیده است.

برای این رژیم، هر گونه شکست از فلسطینیان تحت اشغال، بحران موجودیت ایجاد خواهد کرد. در شرایطی که افکار عمومی جهان همدل با رنج فلسطینیان و در برابر اشغالگران صهیونیست ایستاده است، با گسترش سطح و ارتفاع بحران، تمرکز از غزه به جای دیگری منتقل، فضای تنفس برای ارتش سرگردان و بی هدف اسرائیل در غزه برای جنایات بیشتر علیه بشریت فراهم، و چه بسا هدف درگیر ساختن مستقیم و انتقال هزینه های جنگ به آمریکا ( که به دلیل شرایط انتخابات آتی دچار اختلاف نظرهایی شده اند) در سطح منطقه محقق خواهد شد.

همچنین عمق و معنای شکست در غزه، تغییر استراتژیک خواهد کرد و پیامدهای قبلی را نخواهد داشت. چرا که در شرایط فعلی شکست اسرئیل، شکست از یک گروه تحت محاصره و اشغال وستم است و با معنای درگیری با یک کشور ثالث تفاوت اساسی دارد و ضمنا جهان که با رنج فلسطین همدل است، ممکن است به همان میزان حامی کشور دیگر درگیر در این صحنه نباشد.

از این روی، حفظ هشیاری برای کاستن از آسیب پذیری و اقدامات پیشگیرانه در برابر خدعه جدید اسرائیل یک ضرورت است. ایران همچون هر کشور دیگری حق دارد در برابر تجاوز به حریم کنسولی و شهادت فرماندهان ارشد نظامی خود پاسخی درخور ارائه دهد، اما این پاسخ در عین تناسب، باید هوشمندانه و سنجیده باشد، در این صورت همچنان «جنگ غزه در غزه» تعیین تکیف شده و خدعه اسرائیل نیز به خودش بازخواهد گشت، ان شاء الله.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....