تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 20:56
کد خبر : 162765

جیش‌الظلم ناکام ماند

حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

اقتصاددان :  معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از حمله تروریستی ناکامِ گروهک جیش‌الظلم به مقر نظامی در راسک و چابهار خبر داد. در پی شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش‌هایی از چابهار و راسک، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان حمله تروریستی همزمان به چند مقر نظامی در این استان

اقتصاددان :  معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از حمله تروریستی ناکامِ گروهک جیش‌الظلم به مقر نظامی در راسک و چابهار خبر داد. در پی شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش‌هایی از چابهار و راسک، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان حمله تروریستی همزمان به چند مقر نظامی در این استان را تایید کرد و گفت هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است.

طبق گزارشهای دریافتی، این حملات ناکام بوده و بر خلاف عملیات‌های پیشین، بخش عمده تروریست‌ها در مواجهه با حافظان امنیت به هلاکت رسیدند.

به گفته علیرضا مرحمتی، تروریست‌ها قصد داشتند وارد مقر سپاه شوند که نیروهای نظامی و انتظامی بلافاصله پس از حمله با مهاجمان برخورد کرده و تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و تلاش آنها برای ورود به مقر سپاه ناکام ماند.

معاون امنیتی استاندار سیستان‌وبلوچستان همچنین در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که در حمله تروریستی دیشب در راسک و چابهار سه نفر از نیروهای حافظ امنیت به شهادت رسیدند.

منابع خبری یکی از شهدای حمله تروریستی در راسک و چابهار را «عباس میر» جانشین کلانتری ۱۱ چابهار عنوان کرده‌اند. همچنین، ستوان کریمی از ماموران کلانتری ۱۱ چابهار دومین شهید حمله تروریستی به این کلانتری است.

به گفته معاون امنیتی استاندار، گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

در هیچ‌کجا به غیر از چابهار و راسک درگیری رخ نداده است
در حالیکه گروهک تروریستی جیش‌الظلم در بیانیه‌ای مدعی “عملیات زنجیره‌ای همزمان در چابهار، راسک و سرباز” شده بود، میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت به جز راسک و چابهار در هیچ محل دیگری درگیری وجود نداشته است.

به گفته میراحمدی، وضعیت در راسک و چابهار تحت کنترل است و تروریست‌هایی که (تا این لحظه) در برخی ساختمان‌های اطراف مناطق نظامی اقدام به تیراندازی کور می‌کنند، در محاصره‌اند و قطعا کشته یا اسیر خواهند شد.

شهادت پنج نیروی مدافع امنیت در حمله تروریستی به جنوب سیستان و بلوچستان
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در این عملیات‌های تروریستی پنج نفر از نیروهای سپاه و فراجا به شهادت رسیده و ۱۰ نفر مجروح نیز شدند.

میراحمدی ادامه داد: تاکنون هشت نفر از تروریست‌هایی که به مقر نظامی در دو شهرستان چابهار و راسک حمله کرده بودند به هلاکت رسیده‌اند.

وی افزود: در دو شهر چابهار و راسک تعدادی از تروریست‌های باقی‌مانده که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ نفر هستند، در محاصره کامل نیروهای امنیتی قرار دارند و تا ساعتی دیگر آنها نیز دستگیر یا به هلاکت خواهند رسید.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در چابهار تروریست‌ها به مقر سپاه حمله کردند و در مواجهه با نیروهای حافظ امنیت به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کردند و تعدادی از افراد را گروگان گرفتند.

تصویری از شهدای حمله تروریستی جیش‌الظلم در جنوب سیستان و بلوچستان

تصاویر شهدای حمله تروریستی در چابهار

️رهایی گروگان‌ها از دست تروریست‌ها با ورود یگان‌ ویژه
سخنگوی فراجا در خصوص آخرین جزئیات این حمله تروریستی گفت: در پی حمله تروریست‌ها در چابهار ۳ نفر از تروریست‌ها به درک و تعدادی نیز زخمی و تعدادی حین فرار وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن را به گروگان گرفتند.

او افزود: دقایقی پیش با ورود یگان‌های ویژه فراجا، گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند.

تروریست‌ها قصد داشتند دیوار مقر سپاه را منفجر کنند
سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه هم درباره حمله تروریستی گروهک جیش‌الظلم در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 
عناصری که در عملیات تروریستی دیشب شرکت داشتند، عمدتا عناصر «انغماسی» بودند و تروریست‌ها قصد داشتند با منفجر کردن دیوار، وارد مقر سپاه چابهار شوند.

وی افزود: از نیمه شب گذشته در سه نقطه سیستان و بلوچستان که حمله تروریستی آغاز شد اقدامات لازم انجام شد. تروریست‌ها حمله تروریستی را در چند نقطه هماهنگ با هم انجام دادند.
به گفته سردار پاکپور، عناصر تروریستی در چابهار در ساختمان فنی حرفه‌ای که مشرف به مقر سپاه بود، موضع گرفته بودند و قصدشان این بود که ابتدا برجک‌های نگهبانی را بزنند و بعد با انجام عملیات انتحاری در کنار دیوار، به داخل نفوذ کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تاکنون حداقل جسد ۱۵ تروریست جمع‌آوری شده است، گفت در حال حاضر شرایط در راسک و چابهار کاملا عادی است و امنیت به صورت کامل برقرار است.

شهادت ۱۰ تن از نیروهای حافظ امنیت

روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر و طی عملیاتی قاطعانه کلیه تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.

در این عملیات ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و ۱۰ تن از نیروهای حافظ امنیت  به فیض رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

پایان عملیات تروریستی

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی حمله تروریستی گروهک ضد انقلاب با اقدامات مدبرانه به موقع همه دستگاه های متولی امنیتی از جمله انتظامی، امنیتی و  سپاه انجام شد علی رغم اینکه تروریست ها در یکی از منازل سطح شهر تعدادی از مردم را گروگان گرفته بودند هم اکنون  تروریست ها به هلاکت رسیدند و کل گروگان ها در سلامت کامل آزاد شدند و عملیات مشترک بین دستگاه های متولی با قاطعیت به پایان رسید.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....