تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 21:42
کد خبر : 134421

حقوق اقتصادی مردم

حقوق اقتصادی مردم

حقوق اقتصادی مجموعه حقوق قانونی تنظیم فعالیت اقتصادی است. در سیستم حقوقی اتحاد جماهیر شوروی، قانون اقتصادی نظریه و سیستمی حقوقی بود که براساس آن روابط اقتصادی یک رشته حقوقی مستقل از حقوق کیفری و قانون مدنی بود. در نظام حقوقی شوروی، هدف از حقوق اقتصادی تنظیم روابط ناشی از فعالیت‌های اقتصادی بود. کتاب حقوق

حقوق اقتصادی مجموعه حقوق قانونی تنظیم فعالیت اقتصادی است. در سیستم حقوقی اتحاد جماهیر شوروی، قانون اقتصادی نظریه و سیستمی حقوقی بود که براساس آن روابط اقتصادی یک رشته حقوقی مستقل از حقوق کیفری و قانون مدنی بود. در نظام حقوقی شوروی، هدف از حقوق اقتصادی تنظیم روابط ناشی از فعالیت‌های اقتصادی بود.

کتاب حقوق اقتصادی نوشته ی دکتر محمد رسولی (دانش آموخته ی حقوق اقتصادی و دکترای عمومی) است.
این کتاب در دو فصل تدوین شده است. فصل نخست آن به عنوان «کلیات» دارای گفتار های زیر است:
حقوق، اقتصاد، اقتصاد ارزشی، اقتصاد اطلاعات، اقتصاد آموزش، اقتصاد آنارشیستی، اقتصاد انرژی، اقتصاد باز، ارتباط دو حوزه ی اقتصاد و حقوق، تفکیک ارتباط حقوق و اقتصاد، لزوم توجه به اقتصاد در حقوق، نظریه ی تحلیل اقتصادی، حقوق اقتصادی مردم، نیاز اقتصاد به حقوق، منابع حقوق اقتصادی، مردم از چه حقوق اقتصادی برخوردارند، رابطه ی حقوق و اقتصاد، جایگاه حقوق اقتصادی در حقوق بشر اسلامی از منظر فقه، جایگاه پولشویی در نقص حقوق اقتصادی، حقوق اقتصادی و نیازهای روز، تاریخ حقوق اقتصادی.
فصل دوم این کتاب با عنوان «تحلیل اقتصادی حقوق» دارای گفتارهای زیر است:
تحلیل اقتصادی حقوق،سیاست و حقوق اقتصادی،اقتصاد در حقوق اساسی،حقوق رقابت از منظر حقوق بشر،حقوق اقتصادی و مردم،وضعیت کنونی مردم از حیث تامین حقوق اقتصادی،حقوق اقتصادی از منظر منافع ملی،افزاش کارایی در حقوق اقتصادی،فواید حقوق اقتصادی برای مردم،تطبیق قضا با اقتصاد.
کتاب حقوق اقتصادی در صد صفحه به طور خلاصه و با بیان روان، مباحث فنی و تخصصی حقوقی، اقتصادی را توضیح داده و نویسنده که خود از وکلای پایه یک دادگستری می باشد و موارد عملی اینگونه موضوعات را دیده است، کتاب را به شکل کاربردی تدوین و ارائه نموده است.
کتاب حقوق اقتصادی توسط نشر جنگل منتشر شده است.
تأمین حقوق اقتصادی افراد جامعه دارای اهمیت های بدیهی است. اصولاً اگر این دسته از حقوق برای انسان تأمین شود، راه برای سیر تکاملی و رشد معنوی انسان باز می شود. عدم تأمین نیازمندی های اقتصادی، آثار سوء و ویرانگری دارد. شاید پیامبر اکرم (ص) از همین روی فرمودند: «کادالفقر ان یکون کفرا» یعنی بیم آن است که فقر به کفر منتهی شود.
بین حقوق و اقتصاد ارتباط تنگاتنگی است. کتاب حقوق اقتصادی نوشته ی دکتر محمد رسولی، منتشره توسط نشر جنگل، این ارتباط را تبیین نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....