تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 16:42
کد خبر : 125076

حسابداری مراقبت های بهداشتی مبتنی بر ارزش

حسابداری مراقبت های بهداشتی مبتنی بر ارزش

  به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل مالی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: اصطلاح حسابداری مراقبت های بهداشتی ناظر بر چندین جنبه منحصر به فرد است که در حسابداری عمومی یا تجاری کاربرد ندارد. مراکز مراقبت بهداشتی بزرگ و کوچک اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاهها باید با پیچیدگی‌های مولفه‌های اقتصادی لایه‌ای مرتبط با پرداخت‌های

 

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل مالی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

اصطلاح حسابداری مراقبت های بهداشتی ناظر بر چندین جنبه منحصر به فرد است که در حسابداری عمومی یا تجاری کاربرد ندارد. مراکز مراقبت بهداشتی بزرگ و کوچک اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاهها باید با پیچیدگی‌های مولفه‌های اقتصادی لایه‌ای مرتبط با پرداخت‌های بیماران، مانند بیمه خصوصی و برنامه‌های تحت حمایت دولت، مقابله کنند. این عوامل معمولا در کنار فرآیندهای حسابداری سنتی و معمول مانند ردیابی درآمد و جریان نقدی ، قابل تعریف هستند.

تغییر مداوم سیستم مراقبت های بهداشتی از نگاه غیراقتصادی به سمت بازپرداخت مبتنی بر ارزش به این معنی است که پاسخگو بودن ارائه دهندگان برای هزینه و کیفیت، بیش از هر چیز دیگر می تواند مهم باشد.

علاوه بر این، حضور رو به رشد نوآوری‌های فناورانه مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و پرونده‌های سلامت الکترونیکی قوی (EHRs) می‌تواند کارایی مراقبت‌های بهداشتی را ساده‌تر کند و قادر است
مستقیماً به طرق مختلف، از هزینه‌های عملیاتی گرفته تا صورت‌حساب بیمار بر قیمت نهایی خدمات یک مرکز، اثرگذار باشد.

این پیچیدگی ها، حسابداری مراقبت های بهداشتی را به حرفه ای پویا و جذاب تبدیل می کند، اما مستلزم آن است که افراد درک کاملی از نحوه عملکرد حسابداری در مراقبت های بهداشتی داشته باشند. انجام این کار به ایجاد پایه ای کمک می کند که می تواند این پیچیدگی ها را به طور قابل توجهی کنترل کند.

حسابداری مراقبت های بهداشتی شباهت های زیادی با سایر نقش های حسابداری حرفه ای دارد. به عنوان مثال، حسابداران مراقبت های بهداشتی گزارش ها را تجزیه و تحلیل می کنند، سوابق مالی را حفظ می کنند و تجزیه و تحلیل جریان نقدی را دنبال می کنند. تفاوت اساسی بین حسابداری مراقبت های بهداشتی و سایر انواع حسابداری شامل حساسیت زیاد مرتبط با مراقبت های بهداشتی و اولویت سلامت بر این تخصص است.

لایه های این نوع حسابداری، چندین طرف مرتبط با مراقبت های بهداشتی مانند بیماران، شرکت های بیمه، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، شرکت های دارویی و سازمان های دولتی را تشکیل میدهند که هر یک از این زیرمجموعه ها دارای تفاوت های حسابداری و مالی خاص خود هستند و گاهی اوقات به هم می پیوندند. به عنوان مثال بررسی دقیق پرداخت، معمولاً خط سیر دریافت پول از بیماران، ارائه دهندگان و شرکت های بیمه را در بر می گیرد.

حسابداری در مراقبت های بهداشتی از اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) می باشد. این چارچوب حسابداری، مورد پذیرش کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و خدمات درآمد داخلی است. بر این اساس، بسیاری از مفاهیم اولیه و پیشرفته حسابداری عمومی این اصول را به کار می‌گیرند.

حسابداری تعهدی و نقدی:

روش حسابداری تعهدی یک مدل پیش بینی است که کسب و کار را قادر می سازد تا درآمد و هزینه ها را قبل از دریافت یا پرداخت ثبت کند و در یک وضعیت ارائه مراقبت، این مدل اعتبارات و بدهی‌ها را در سیستم ایجاد می‌کند، زمانی که یک مرکز ابزاری برای ایجاد یک معامله، مانند صورت‌حساب برای ویزیت بیمارستان یا نسخه تجویز می کند، این روش به مراکز مراقبت بهداشتی کمک می کند تا تصویر دقیق تری از معاملاتی که ممکن است در یک بازه زمانی معین، مانند یک چهارم یا سال مالی اتفاق بیفتد، به دست آورند.

از سوی دیگر، حسابداری نقدی تنها زمانی که معامله نهایی شده باشد، درآمد و هزینه ها را ثبت می کند. این یک روش ساده و سرراست است و می تواند در صنایع خاصی با الزامات حسابداری کمتر پیچیده کافی باشد. با این حال، این روش معمولاً برای مراکز درمانی مناسب نیست زیرا نهایی شدن پرداخت ها ممکن است ماه ها طول بکشد.

گزارش نویسی:

مانند سایر نهادهایی که از GAAP پیروی می کنند، سازمان های مراقبت های بهداشتی گزارش های مالی تولید می کنند که عملکرد مالی آنها را نشان می دهد. مخاطبان مربوطه برای این اطلاعات عبارتند از عموم مردم، متولیان بیمارستان و مدیریت ارشد.
جزئیات این گزارش‌ها ممکن است شامل جریان‌های نقدی، ترازنامه، صورت‌های عملیات و تغییرات خالص دارایی‌ها باشد. بیمارستان‌های معاف از مالیات نیز موظفند مزایای مراقبت‌های اجتماعی غیرقابل جبران مانند مراقبت‌های خیریه را مشخص کنند.

 

استهلاک:

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، کاربران عمده زیرساخت های فناوری اطلاعات، تجهیزات سرمایه ای و ساختمان های تجاری هستند که همه آنها در طول زمان مستهلک می شوند. همانند حسابداری استهلاک در سایر بخش ها، این فرآیند شامل محاسبه بهای تمام شده دارایی مورد نظر و همچنین عمر مفید آن است.

از آنجا که هزینه استهلاک دارایی در هر دوره حسابداری ثبت می شود، عناصری مانند افزایش ارزش زمین در محاسبات استهلاک ظاهر نمی شوند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....