تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 12:54
کد خبر : 137539

حبس دلار در بازار اخبار سیاسی

حبس دلار در بازار اخبار سیاسی

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی می‌گویند که معامله‌گران سعی می‏‌کنند با توجه به اخبار موجود بی‌گدار به آب نزنند؛ برخی هم باور دارند که افزایش فروش نفت و بهبود روابط دیپلماتیک باعث شده بازار ساز در بین معامله‌گران قدرت نمایی کند. اقتصاددان: معامله‌گران دلار معتقدند در روزهای اخیر بازار ارز تهران زیر رگبار اخبار

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی می‌گویند که معامله‌گران سعی می‏‌کنند با توجه به اخبار موجود بی‌گدار به آب نزنند؛ برخی هم باور دارند که افزایش فروش نفت و بهبود روابط دیپلماتیک باعث شده بازار ساز در بین معامله‌گران قدرت نمایی کند.

اقتصاددان: معامله‌گران دلار معتقدند در روزهای اخیر بازار ارز تهران زیر رگبار اخبار سیاسی قرار گرفته، با این حال قیمت دلار در یک محدوده خاص زندانی شده و نوسان قابل توجهی را ثبت نکرده است.

به عقیده این دسته از بازیگران ارزی، اگر این اخبار مثبت در بازار کمرنگ شوند، احتمالا بخشی از خریداران از لاک احتیاط خارج شوند.

یکی از موضوعات مورد توجه معامله‌گران ارزی، بحث مذاکرات برجام بوده است. به نظر می‌رسد برخی معامله‌گران تصور می‌کنند که روزهای حساس برای مذاکرات هسته ای و برجام در حال نزدیک شدن است و توافق تبادل زندانیان در مراحل آخر خود قرار دارد و ایران و آمریکا در انتظار بازگشت زندانیان هستند.

از سوی دیگر آزادسازی پول های ایران همچنان موضوع مهمی است که بین معامله گران ارز دست به دست می شود. همین موضوع امیدها برای از سرگیری مذاکرات هسته ای را تقویت کرده و باعث شده است دلار از منطقه امن ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومن تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان خارج نشود.

البته طبق خبرهای منتشر شده، هفته‌های پیش رو با یک فرایند مهم دیگر هم همراه است. پایان شهریور نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود و قرار بوده تا آن زمان موضوع دو مکان اختلافی دیگر میان ایران و آژانس نیز تعیین تکلیف و حل و فصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....